נתניהו: "שיקלי לא פרש מהימין. 'ימינה' פרשו מהימין"

יושב ראש האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו פרסם סרטון תמיכה בחבר הכנסת עמיחי שיקלי על רקע הדיון המתמשך על הכרזתו כחבר כנסת פורש. הדיון, שהתחיל הבוקר, עדיין נמשך

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/22 19:07 כד בניסן התשפב

נתניהו: "שיקלי לא פרש מהימין. 'ימינה' פרשו מהימין"
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חיזוק מימין: לפני זמן קצר פירסם בנימין נתניהו, יושב ראש האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר, סרטון תמיכה וחיזוק לחבר הכנסת עמיחי שיקלי על רקע כינוסה של ועדת הכנסת היום (ב') לדיון בנוגע להכרזתו כחבר כנסת פורש.

"שיקלי לא פרש מהימין. 'ימינה' פרשו מהימין", אמר ראש הממשלה לשעבר, "שיקלי מבין היטב שממשלה שתלויה במועצת השורא של האחים המוסלמים לא יכולה להילחם בטרור, ואני אומר לכם שאסור לנו לחכות לפיגוע הטרור הבא או לירי הבא", אומר נתניהו קורא לפעול מיידית להקמת ממשלת ימין בראשותו שתשיב את הביטחון לאזרחי ישראל". 

האם חבר הכנסת יוכרז כפורש?

הדיון בנוגע להכרזה על שיקלי כפורש החל הבוקר (ב') בוועדת הכנסת. הדיון צפוי להסתיים היום בהחלטה האם להכריז על חבר הכנסת מימינה עמיחי שיקלי כפורש, הכרזה שמשמעותה היא ששיקלי לא יוכל להתמודד במסגרת של מפלגה קיימת בבחירות הבאות לכנסת. 

הדיון, הנמשך גם ברגעים אלו, היה אמוציונלי מאוד וגרר תגובות רבות, בעיקר מצד חברי כנסת מהאופוזיציה שהוצאו בהוראתו של ממלא מקום יושב ראש הוועדה, חבר הכנסת איתן גינזבורג. חברי כנסת רבים מהאופוזיציה טענו שהדיון מתנהל תוך כדי סתימת פיות ובתחילת הדיון אף הושתקו המיקרופונים שלהם.