צפו נגע בכוכבים: האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה נחת בשלום

בתחילת החודש המריאה הטיסה המסחרית הראשונה לחלל, ובין חברי הצוות נכח גם חברו הקרוב של אילן רמון ז"ל, שנחת מול חופי פלורידה אחרי 17 ימים מחוץ לכדור הארץ. הרצוג: "צעד קטן לאדם, צעד גדול למדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/22 20:18 כד בניסן התשפב

נגע בכוכבים: האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה נחת בשלום
האסטרונאוט השני, צילום: Flash90

האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה נחת הערב (ב') על האדמה, 17 ימים לאחר שהגיע לחלל יחד עם חברי צוות משימת AX-1 של חברת אקסיום, בטיסה המסחרית הראשונה אי פעם לחלל. החללית נחתה במי האוקיינוס מול חופי פלורידה. הנשיא הרצוג בירך: :ברוך השב לכדור הארץ! צעד קטן לאדם, צעד גדול למדינת ישראל ולמשימת החלל של האנושות". 

חברו הקרוב של אילן רמון ז"ל

סטיבה בן ה-64 התחיל את דרכו כטייס קרב בחיל האוויר, ובמלחמת לבנון הראשונה הפיל חמישה כלי טיס בקרבות אוויר. הוא השתחרר ב-1984 אז הפך לאיש עסקים מצליח כשעיקר עבודתו היא הקים וניהל חברות שעסקו בהקמת תשתיות במדינות מתפתחות, בעיקר באפריקה: נמלי תעופה, רשתות תקשורת, תשתיות חקלאיות וגם מכירת מערכות נשק והגנה. 

סטיבה היה חבר קרוב של אילן רמון ז"ל שהיה אסטרונאוט הישראלי הראשון נספה ב-2003 עם ששת עמיתיו כשמעבורת החלל "קולומביה" התפוצצה במהלך חזרתה לאטמוספרה, בתום שהות של 16 ימים בחלל. מאז שהיה מפקדו בטייסת.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן