מתן כהנא תוקף: "יש שמסיתים נגדנו בפראות - אסור לתת להם לנצח"

שר הדתות חשף מפגשים עם ראשי ישיבות מהציונות הדתית שהביעו את תמיכתם בהקמת ממשלה עם מפלגות השמאל, הודה כי יש מחלוקות בממשלה והסביר: "היה חשש שהחיים של האחים השמאלנים שלנו יהפכו לבלתי נסבלים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/04/22 18:10 יח בניסן התשפב

מתן כהנא תוקף: "יש שמסיתים נגדנו בפראות - אסור לתת להם לנצח"
השר מתן כהנא, תוקף את האופוזיציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"כשהבנתי שלא ניתן להרכיב ממשלת ימין על מלא, צהלתי משמחה": כך מספר שר הדתות מתן כהנא על שיחתו עם אחד מראשי ישיבות הציונות הדתית הבולטות בארץ, שלטענתו נמצאת באזור ה"חרד"לי-מתנחלי של הסקאלה". בפגישה עם ראש ישיבה אחר, שלא נחשבת לליברלית במיוחד, סיפר כהנא כי הרב חזר מספר פעמים על הסיסמה: "אחדות לכתחילה". 

כהנא הוסיף והדגיש כי שני ראשי הישיבות הסתייגו מתלות במפלגה ערבית אך הייתה להם תובנה משמעותית אחרת: "הם הבינו שאחרי ארבע מערכות בחירות ללא הכרעה אולי יש איזה מסר שאנחנו מתקשים לקלוט. הרבנים הבינו שהגיע הזמן שנפסיק לנסות לנצח ולהכריע אחד את השני וננסה ללכת ביחד".

"זה בכלל לא קל ויש מחלוקות בממשלה"

"הם חששו שאולי אם נמשיך כמו קודם, החיים של האחים השמאלנים שלנו, האחים שלנו מהצבא, יהפכו כאן לבלתי נסבלים", המשיך שר הדתות, "שגם אם אפשר להקים ממשלת 'ימין על מלא', אולי זה לא הזמן הנכון להגשים את כל החלומות שלנו בבת אחת. הם הבינו שלמרות המחלוקות הקשות, למרות הפערים, עכשיו הזמן לאחדות. לכתחילה. ואכן עשינו את זה".

"וזה בכלל לא קל. ובאמת יש מחלוקות", הודה כהנא, "אבל הקמנו ממשלה ששמה את האזרחים לפני הכל. ממשלה שבאה לעבוד. ממשלה שנלחמת בטרור. ממשלה שנלחמת בגרעין האיראני. ממשלה שמחזקת את הזהות היהודית בלי כפייה. ממשלה שנלחמת בקורונה בלי לרסק את האזרחים. ממשלה שמחזירה את המשילות שהוזנחה. ממשלה שמעבירה תקציב ומצמיחה את הכלכלה. ממשלה שמשקיעה באזרחי ישראל הערבים אחרי שנים של הזנחה. ממשלה של תקווה. ממשלה שמחזירה לנו את האמונה בעצמנו. שאנחנו יכולים ביחד. שאנחנו רוצים ביחד". 

שר הדתות התייחס להתקפות מקרב מפלגות הימין שבאופוזיציה ואמר: "יש כאלה שלא מבינים את זה. יש כאלה שמסיתים בפראות נגד הביחד הזה. אסור לתת להם לנצח. אסור לתת להם לקחת לנו את ההזדמנות הזו".