הרב אלי בן דהן על נפתלי בנט: "בטוח שכוונתו טובה"

מנכ"ל בתי הדין הרבניים הנכנס וסגן שר הביטחון לשעבר, טוען כי הממשלה עושה כמיטב יכולתה כדי לטפל במצב הביטחוני המתוח, אך הבעיה היא בגישה המדינית: "לצערי הרב אנחנו בינתיים מדממים" | הרב בן דהן מסביר מה גרם למהפך אצל ראש הממשלה: "הוא נקלע למציאות קשה" | הריאיון המלא יפורסם בחמישי

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 12/04/22 18:17 יא בניסן התשפב

הרב אלי בן דהן על נפתלי בנט: "בטוח שכוונתו טובה"
הרב אלי בן דהן ונפתלי בנט, "כוונתו טובה", צילום: FLASH90

ההודעה על בחירתו של הרב אלי בן דהן לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים, באחת ההסכמות הבודדות בתקופה האחרונה בין הרב הראשי דוד לאו לשר לשירותי דת מתן כהנא, אבדה בין הדיווחים על המצב הביטחוני המתוח לשבריריות הממשלה של נפתלי בנט. הרב בן דהן, שכיהן במשך מספר שנים כסגן שר הביטחון תחת שורת שרים שהתחלפו מספר בריאיון לחדשות כיפה מה הבעיה בטיפול בגל הטרור הנוכחי.

איזה ציון אתה נותן לטיפול של הממשלה במצב הביטחוני?

"הממשלה עושה כמיטב יכולתה, הבעיה המרכזית היא שהמדינה לא החליטה בצורה חד משמעית שהיא מפסיקה את הטרור הפנימי. ברור לחלוטין שלדוגמה, המחבל מתל אביב, לו באותו לילה הצבא היה בא ולוקח את כל משפחתו, אשתו, ילדיו, הוריו ואחיו - כל המשפחה מקרבה ראשונה, מעלה אותם על משאית לגבול לבנון ואומר להם 'זה ביתכם החדש, תודה רבה לכם, לכו מכאן', והבית היה נהרס לחלוטין, אני אומר לך בצורה חד משמעית: הטרור היה נפסק.

כולם יודעים את זה, כל אנשי הביטחון יודעים שזה הפתרון האולטימטיבי והברור. לצערי הרב, משום מה ובגלל כל מיני חששות של 'מה יגידו', 'מה יאמרו' ו'מה יהיה', אנחנו בינתיים מדממים, למרות שכולם יודעים שזה הפתרון".

איך אתה מעריך כוונותיו של ראש הממשלה נפתלי בנט?

אני הייתי כמעט 7 שנים בסיעת הבית היהודי ביחד עם בנט. אני יכול לומר שאז, באותם ימים, נפתלי בנט היה איש ימין מובהק, הוא ידע מה בדיוק הדברים הנכונים לעשות, ומה הדברים הלא נכונים. אני בטוח שגם היום כוונתו טובה, אין לי ספק שהוא רוצה את טובת עם ישראל. אני חושב שהוא נקלע למציאות קשה, שקשה לו לממש בה את רצונותיו. בבסיס הוא רוצה את טובת עם ישראל. 

הריאיון המלא והחגיגי יתפרסם ביום חמישי.