מייסד שלוה מגיב לבחירתו להשיא משואה וחושף מדוע הקים את העמותה

לאחר הודעת שר התרבות והספורט על בחירתו של קלמן סמואלס, מייסד שלוה, להשיא משואה, סמואלס מגיב: "אני מתרגש עבור כל הילדים במדינת ישראל עם המוגבלויות ומשפחותיהם שזוכים לקבל חיבוק מהחברה הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/22 15:39 י בניסן התשפב

מייסד שלוה מגיב לבחירתו להשיא משואה וחושף מדוע הקים את העמותה
קלמן סמואלס, מייסד ונשיא ארגון שלוה, צילום: Jared Bernstein

יום העצמאות ה-74: היום (ב') הודיע שר התרבות על ארבעה משיאי משואות בטקס הממלכתי שיתקיים בערב יום העצמאות הקרוב בהר הרצל. בין המשיאים הנבחרים גם מייסד עמותת "שלוה" קלמן סמואלס, שהתרגש, סיפר על הקמת העמותה והודה על הכבוד.

שמה המלא של העמותה הוא "שלוה – האגודה הישראלית לטיפול באנשים עם מוגבלויות ושילובם בחברה" והיא פורסמת בין היתר בעקבות הלהקה שלה בה משולבים אנשים עם צרכים מיוחדים. "אין מילים בפי לתאר כמה אני מתרגש וכמה מוקיר תודה", פתח סמואלס הנרגש.

"קטונתי להשיא את המשואה"

"מי חלם לפני 32 שנה, כשאשתי מלכי ואני הקמנו את שלוה, בעקבות הניסיון האישי שלנו עם בננו יוסי, עיוור וחירש ועם מוגבלות פיזית, שאדליק משואה ביום העצמאות של מדינת ישראל. זהו כבוד עצום עבורי לייצג אלפי משפחות של ילדים עם מוגבלויות, ואת הילדים והאנשים עם המוגבלויות עצמם, בעינינו הם בראש ובראשונה אנשים עם יכולות", אמר.

"קטונתי להשיא את המשואה כתודה לאלפי המתנדבים, העובדים, הצוות והשותפים של שלוה שבמשך שנים עבודת הקודש עם הילדים מתקיימת בזכותם. אני מתרגש עבור כל הילדים במדינת ישראל עם המוגבלויות ומשפחותיהם שזוכים לקבל חיבוק מהחברה הישראלית ולעבור עוד צעד קדימה בשילובם הראוי בחברה".

גם ראש המועצה בירך

ראש המועצה עודד רביבי חבר קרוב של סמואלס בירך בהתרגשות: "סמואלס הוא מקור גאווה באפרת, העשייה שלו בשלווה נמצאת בכל שולחן שבת ומהווה מצפן חברתי לכולנו כיצד יש להתייחס אל השונה ולקבל את האחר. אנחנו נרגשים מאוד מהודעת שר התרבות והספורט חילי טרופר בסמואלס ובטוחים שמעמד הדלקת המשואה על ידו יחשוף עוד לטוב ולנתינה שמאפיינת אותו בתקווה שאחרים יראו בו דוגמא ומופת בחברה הישראלית".

גם אורי ומיקה בנקי, הוריה של שירה ז"ל שנרצחה במצעד הגאווה ב-2015, יו"ר מרכז מורשת יהדות אתיופיה ד"ר שמחה גטהון ויו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קליימן נבחרו להשיא משואה בטקס הקרוב והם יצטרפו לח', מפקד הימ"מ שישיא משואה בכיסוי.