כהנא על סילמן: "נתניהו וסמוטריץ' שלחו אליה אנשים שממש התעמרו בה"

השר לשירותי דת מאשים הערב את חברי הכנסת סמוטריץ' ונתניהו בכך שהפעילו לחצים כבדים על עידית סילמן, ומתייחס להמשך: "גם היא מבינה היטב שבחירות זה העמקת השסע". על תפקודו של בנט הוא אומר: "הוא בעשייה עם אנרגיות מאוד חזקות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/04/22 22:28 ח בניסן התשפב

כהנא על סילמן: "נתניהו וסמוטריץ' שלחו אליה אנשים שממש התעמרו בה"
כהנא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הסערה הפוליטית נמשכת. השר לשירותי דת מתן כהנא, התארח הערב (ש') ב"חדשות 12" והתייחס לפרישתה של חברת הכנסת עידית סילמן מהקואליציה באמצע השבוע, ואמר כי באופוזיציה "שלחו אליה אנשים שממש התעמרו בה", כלשונו. כהנא דיבר גם על תפקוד הממשלה ותפקודו של ראש הממשלה נפתלי בנט.

"עידית עברה תקופה מאוד קשה", אמר כהנא. "היא סיפרה לנו בעצמה איך נתניהו וסמוטריץ' שלחו אליה אנשים שממש התעמרו בה. קצת מצער שבסוף הם ניצחו, כי אחרי כל ההתעמרות שהיא עברה מהידיים שלהם - היא חוברת אליהם".

על תפקוד הממשלה ותפקודו של העומד בראשה, נפתלי בנט, אמר: "כולם בקואליציה חושבים שיש ראש ממשלה מצוין שצריך לעשות קצת יותר פוליטיקה. קורים פה הרבה מאוד דברים טובים בזכות הממשלה והעומד בראשה. ראש הממשלה יודע בעצמו שהוא צריך להשקיע יותר בפוליטיקה הפנימית וזה מה שהוא יעשה".

"כדאי להפסיק לתקוע אצבעות אחד בעיניים של השני"

כהנא התייחס לפגישה המשולשת שנערכה בין שלושת חברי ימינה ניר אורבך, איילת שקד ואבירה קארה. כהנא טען הערב כי סיעת ימינה תמשיך לפעול ביחד. "ניר אורבך ואביר קרא לא רוצים שום דבר מעבר למה שהוסכם בהסכמים הקואליציוניים. דרך אגב, גם כדאי להפסיק לתקוע אצבעות אחד בעיניים של השני, זה מאוד מאוד יכול לעזור. בחירות זה הדבר הכי גרוע למדינת ישראל, אני משוכנע שגם עידית סילמן מבינה היטב שבחירות זה העמקת השסע, ומצב של סטגנציה כלכלית וביטחונית. הממשלה הזו עושה דברים טובים. אפשר וצריך להמשיך".

על בנט אמר כהנא: "הוא מבין היטב שאנחנו בסיטואציה לא פשוטה אבל הוא פשוט בעשייה עם אנרגיות מאוד חזקות. אני מכיר אותו, במצבים של קושי, כשלכולכם קשה הוא אוזר כוח ומתנפל על המשימה. יש משימה לייצב את הממשלה ולדהור קדימה כי יש דברים חשובים לעשות - יהיה חבל להפסיק עכשיו".

חגית משה על סערת סילמן: