לאחר מצוד: חוסל המחבל שביצע את פיגוע הירי בתל אביב

גל הטרור הגיע לתל אביב, ובתום מצוד של שעות ארוכות חוסל המחבל שביצע את פיגוע הירי בדיזינגוף. הוא הסתתר סמוך למסגד ביפו, אותר על ידי שני לוחמי שב"כ ואף פתח לעברם באש. לא היו נפגעים לכוחותינו | המחבל: ראאד חאזם, בן 28 מג'נין

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 08/04/22 07:08 ז בניסן התשפב

לאחר מצוד: חוסל המחבל שביצע את פיגוע הירי בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

גל הטרור הגיע לתל אביב כאשר אמש (ה') דווח על מספר פצועי ירי במספר זירות בתל אביב. מחבל פתח באש לעבר מבלים ב"אילקה בר" ברחוב דיזינגוף פינת נתן החכם, רצח שני גברים ופצע אחרים. לאחר שביצע את הירי הוא הצליח להימלט ומצוד אחריו נערך במשך שעות ארוכות, עד ששני לוחמי שב"כ זיהו אותו סמוך למסגד ביפו.

המחבל: ראאד חזאם, בן 28 מג'נין

לאחר שזיהו אותו, הלוחמים קראו לו לעצור והוא בתגובה פתח לעברם באש. הוא ניהל חילופי אש עם לוחמי שב"כ וימ"מ אך חוסל ללא נפגעים לכוחותינו. המחבל הוא ראאד חאזם, בן 28 מג'נין והוא שהה בארץ ללא היתר. לחאזם לא היו שיוך ארגוני בולט וללא עבר ביטחוני ומעצרים קודמים. מהשב"כ נמסר כי חקירת הפיגוע נמשכת.

כאמור, מותם של שניים מהפצועים נקבע בבית החולים איכילוב. בפיגוע נפצעו 15 בני אדם נוספים, בהם 4 במצב קשה עד קריטי, 2 במצב בינוני-קשה ו-9 במצב קל. בתוך כך, ראש הממשלה בנט עודכן בהתפתחויות באופן שוטף. לשכתו מסרה כי הוא יקיים בשעה 08:30 הערכת מצב בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון פנים עמר בר-לב וראשי מערכת הביטחון.

ראש הממשלה והמפכ"ל מתייחסים לחיסול המחבל

בנט בירך את כוחות הביטחון: "אני מברך את כוחותינו שהצליחו למצוא את המחבל הנמלט, ולחסלו. אנחנו שומרים על דריכות מקסימלית, בתוך תל אביב ובכל הארץ, מחשש לאירועים נוספים או פיגועי חקיינות. עם ישראל כולו כואב את צער משפחות הנרצחים, ומתפלל לבריאות הפצועים. המלחמה שלנו בטרור הרצחני ארוכה וקשה. אנחנו ננצח".

המפכ"ל גם הוא התייחס לאיתור וחיסול המחבל שביצע את הפיגוע הקשה: "אחרי לילה קשה, ולאחר שעות ארוכות של פעילות משטרת ישראל, שב"כ וצה"ל, הצלחנו הבוקר, בשיתוף פעולה מבצעי ומודיעיני לסגור מעגל ולחסל בחילופי אש את המחבל. הדגשנו אמש שיקח ככל שיקח, אנחנו נשים את ידנו על המחבל, חי או מת, ואכן המגע שנוצר איתו הבוקר חייב תגובה מהירה ונחושה של לוחמי השב"כ והימ"מ ביפו".