הטבח בבוצ'ה | שגריר אוקראינה נגד ליברמן: "ניקח אותו לראות גופות"

התמונות מהעיירה הקטנה צפונית-מערבית לקייב ממשיכות להכות את העולם בתדהמה | שר האוצר ליברמן התבטא בנושא, ושמר על עמדה ניטרלית: "יש פה האשמות הדדיות - אוקראינה מאשימה את רוסיה ורוסיה את אוקראינה" - השגריר קורניצ'וק זעם

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/04/22 10:42 ג בניסן התשפב

הטבח בבוצ'ה |  שגריר אוקראינה נגד ליברמן: "ניקח אותו לראות גופות"
תוצאות הפצצה באוקראינה, צילום: depositphotos

המלחמה באוקראינה נכנסת אל יומה ה-40. התמונות הקשות מהעיירה בוצ'ה השוכנת צפונית-מערבית לקייב, ממשיכות להכות את העולם בתדהמה. גופות של גברים ונשים מוטלות ברחובות לצד שלדי מכוניות שרופות. הרשויות באוקראינה מדווחות כי אותרו 410 גופות אזרחים בעיירות באזור קייב שמהן נסוגו הכוחות הרוסים בסוף השבוע שעבר. סגן ראש העיר, טאראס שפרבסקי, אמר כי 50 מתוך 300 הגופות הם מקרים של רציחות ללא משפט שבוצעו על ידי חיילים רוסים.

ליברמן מתערב: "יש פה האשמות הדדיות"

שר האוצר אביגדור ליברמן התבטא הבוקר (ב') בנוגע לזוועות בבוצ'ה, בה לפני המלחמה התגוררו כ-30,000 בני אדם. "כולנו מגנים פשעי מלחמה", אמר בכלליות בראיון בגל"צ, והוסיף: "יש פה האשמות הדדיות - אוקראינה מאשימה את רוסיה ורוסיה את אוקראינה. צריכים להבין, יש שם מלחמה עקובה מדם ואנחנו צריכים לשמור על העמדה המוסרית של ישראל ומצד שני על האינטרסים שלנו".

מי שרתח על דבריו הניטרליים של ליברמן הוא שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, שאמר לעיתונאי ברק רביד: "אני מזמין את אביגדור ליברמן לבוא לאוקראינה. ניקח אותו בשיירה לבוצ'ה ולמקומות נוספים שיראה בעצמו את הגופות ויפגוש את הנשים שנקשרו ונאנסו. אולי אז הוא ידע מה קרה".

גם שר הביטחון בני גנץ התייחס הבוקר ב"כאן רשת ב" לתמונות הטבח מהעיר הקטנה: "זה פשע מלחמה. לצערי אזרחים עלולים להיפגע במסגרת לחימה, אבל הם לא יכולים להירצח". אמש, אמר שר החוץ יאיר לפיד כי "אי אפשר להישאר אדיש אל מול התמונות המחרידות שהתגלו בעיר בוצ׳ה בסמוך לקייב, אחרי שהצבא הרוסי עזב את המקום. פגיעה מכוונת באוכלוסיה אזרחית היא פשע מלחמה ואני מגנה אותה נחרצות".

מזכ"ל נאט"ו: "אכזריות כלפי אזרחים שלא ראינו באירופה במשך עשרות שנים"

הגינויים הבינלאומיים נשמעים גם הם ומזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, אמר כי חקירה עצמאית של הרציחות היא "חיונית". שר החוץ האמריקאי אנטוני בלינקן, קרא לחקור פשעי מלחמה ולהגביר את הסנקציות על רוסיה.  נשיא מועצת האיחוד האירופי צ'ארלס מישל, הבטיח סנקציות נוספות על רוסיה, בעוד מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג, אמר כי התמונות מראות "אכזריות כלפי אזרחים שלא ראינו באירופה במשך עשרות שנים".

בתמונות לוויין מבוצ'ה אותן פרסמה חברת MAXAR, ניתן לראות קבר אחים שנחפר מחוץ לכנסייה בעיירה. התיעוד הראשון נראה כבר ב-10 במארס, כאשר קבר האחים נחפר לאורך כ-13.7 מטרים, ועל פי הדיווחים נמצאו בו 57 גופות.

זלנסקי לעולם: "תמכו בנו בכל דרך שאתם יכולים"

בנאום וידאו בחשבון הפייסבוק שלו, קרא נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, להפסיק את "פשעי המלחמה" הרוסיים. "העולם כבר ראה פשעי מלחמה רבים. בזמנים שונים. ביבשות שונות. אבל הגיע הזמן לעשות הכול כדי להפוך את פשעי המלחמה של הצבא הרוסי לביטוי האחרון של רוע שכזה עלי אדמות". בטקס פרסי הגראמי שהתקיים הלילה קרא זלנסקי לצופים: "תמכו בנו בכל דרך שאתם יכולים".