הרוסים מכחישים קשר לתמונות הזוועה מהטבח בבוצ'ה: "פרובוקציה"

אמש התפרסמו בכל העולם תמונות בהן ניתן לראות גופות של אזרחים ברחובות, היום משרד ההגנה הרוסי מכחיש כי הם היו מעורבים בכך | שר החוץ האמריקני "הכוחות הרוסיים מבצעים פשעי מלחמה"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 03/04/22 20:50 ב בניסן התשפב

הרוסים מכחישים קשר לתמונות הזוועה מהטבח בבוצ'ה: "פרובוקציה"
צילום: depositphotos

היום ה-39 למלחמה בה פתחה רוסיה באוקראינה הביא עמו תמונות קשות מפרברי קייב. גופותיהם של עשרות אזרחים אוקראינים קשורים שנורו למוות על ידי חיילים רוסים תועדו בעיירה בוצ'ה השוכנת צפונית-מערבית לקייב, לאחר נסיגת הכוחות הרוסיים - כך דיווחה סוכנות הידיעות AFP. מוטלות ברחובות.

בחשבון טוויטר הפועל באוקראינה, "Ukrayna-Rusya Savaşı" דווח על "גופות מוטלות ברחוב".  אותרו יותר מ-400 גופות של אזרחים שנכפתו ונורו, מפוזרות לאורך הרחובות בעיר. כשבאחד המקומות אותר קבר אחים עם 280 גופות.

היום הכחיש משרד ההגנה הרוסי את הטענות כי הם אחראים למעשים האלו וטען שמדובר ב "פרובוקציה, בזמן שבו הכוחות הרוסיים שלטו ביישוב הזה, אף אחד מהתושבים לא סבל משום פעולה אלימה". לטענתם הכוחות הרוסיים עזבו את בוצ'ה כבר לפני ארבעה ימים, ב-30 למרץ. ישנם סברות שמגיעות ממחלקת המדינה האמריקאית כי האחראים לזוועות האלו הם המיליציה שנשלחה לאוקראינה כדי לרצוח את הנשיא זלנסקי- קבוצת ואגנר שנתמכת על ידי הקרמלין.

צילום: depositphotos

היום התייחס אנתוני בלינקין, שר החוץ האמריקאי לעניין ואמר בראיון לcnn כי התמונות הם "אגרוף בבטן, הדבר החשוב ביותר הוא שלא נישאר אדישים לזה ולא ניתן לזה לעבור. כל עוד התוקפנות הרוסית נמשכת, המראות האלה הם המציאות היומיומית באוקראינה. זה חייב להיפסק, אמרנו עוד לפני שהפלישה, שרוסיה עלולה לבצע זוועות, אחרי הפלישה כבר הבהרנו שהכוחות הרוסיים מבצעים פשעי מלחמה".

שר החוץ של ישראל, יאיר לפיד מיהר לגנות את האירוע בטוויטר: אי אפשר להישאר אדיש אל מול התמונות המחרידות שהתגלו בעיר בוצ׳ה בסמוך לקייב, אחרי שהצבא הרוסי עזב את המקום. פגיעה מכוונת באוכלוסיה אזרחית היא פשע מלחמה ואני מגנה אותה נחרצות".

גם אירופה לא נשארה אדישה ומנהיגיה מיהרו לגנות את המקרה החמור כאשר שר החוץ הגרמני אמר כי "רוסיה חייבת לשלם על פשעי המלחמה שלה בעיירה בוצ'ה, בצורה של סנקציות חמורות יותר, התמונות מבוצ'ה הן בלתי נסבלות, האלימות חסרת העכבות של פוטין פוגעת במשפחות תמימות ואינה יודעת גבולות. האחראים לפשעי המלחמה הללו חייבים לתת דין וחשבון". 

צילום: depositphotos

שר החוץ הצרפתי, ז'אן-איב לה דריאן, גינה בתקיפות את מה שהוא כינה כ"התעללות מסיבית" שבוצעה על ידי הכוחות הרוסיים באוקראינה בשבועות האחרונים  כמו האחרים, גם הוא התמקד בעיירה בוצ'ה, והבהיר כי מעשי רוסיה מהווים פשעי מלחמה וכי צרפת תעבוד עם הרשויות האוקראיניות ובית הדין הפלילי הבין-לאומי כדי להעמיד למשפט את האחראים לזה.

גם ליז טרוס, שרת החוץ הבריטית, כתבה אמש בחשבון הטוויטר שלה כי מדינתה פועלת לאיסוף ראיות לפשעי מלחמה רוסיים בבוצ'ה : "מזועזעת מהזוועות בבוצ'ה ובערים אחרות באוקראינה", כתבה טרוס והוסיפה: "בריטניה עובדת כדי לאסוף ראיות ולתמוך בחקירת פשעי מלחמה בבית הדין הפלילי הבינלאומי. אחראים יידרשו לחשבון".

https://twitter.com/CNN/status/1510610029547819008 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן