בנט לבלינקן: ישראל מתנגדת להוצאת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור

ראש הממשלה נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי בירושלים. השניים דנו בשורת נושאים, בהם המשבר בין אוקראינה ורוסיה, משמרות המהפכה והסכם הגרעין

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/22 14:58 כד באדר ב'

בנט לבלינקן: ישראל מתנגדת להוצאת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור
בנט ובלינקן, צילום: קובי גדעון, לע"מ

לקראת "פסגת הנגב", ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש בשעות הצהריים (א') עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, במשרד ראש הממשלה בירושלים. בנט הודה לבלינקן על ביקורו החשוב באזור, כמו גם על תמיכתו של הממשל האמריקאי בישראל ועל מחויבותו לביטחונה.

"המזרח התיכון משתנה, והוא משתנה לטובה"

בנט אמר בהצהרה לתקשורת: "מזכיר המדינה, טוני, תענוג לארח אותך כאן בירושלים, ידידי. ברוך הבא. הייתה לנו פגישה משמעותית מאוד, למדנו הרבה אחד מהשני. היום הוא יום היסטורי. אנחנו מארחים את "פסגת הנגב" כאן בישראל, בה יתכנסו שרי החוץ של מצרים, איחוד האמירויות, מרוקו ובחריין, ביחד עם ישראל וארה"ב בשדה בוקר, בדרום ישראל, לאירוע חשוב זה".

"אני רוצה להביע כאן את תודתי לך, מזכיר המדינה בלינקן, ולשר החוץ של מדינת ישראל, יאיר לפיד, על התפקיד שאתם ממלאים בפסגה החשובה הזו. המזרח התיכון משתנה, והוא משתנה לטובה. אנחנו מטפחים קשרים ישנים ובונים גשרים חדשים. אנו מחדשים את השלום הישן ומטעינים אותו באנרגיה החדשה של הסכמי אברהם. אנחנו עובדים יחד כדי להתגבר על כוחות האופל הישנים, לבנות עתיד חדש שהוא טוב יותר, זוהר יותר ומבטיח להפליא".

הדלתות של ישראל פתוחות יותר מתמיד

"אני רוצה להודות לך על המחויבות האישית שלך להסכמי אברהם ועל מאמציך המתמשכים להצמיח, לטפח ולהרחיב עוד יותר את השותפות האזורית החשובה הזו. הדלתות של ישראל פתוחות יותר מתמיד. בעולם סוער, ישראל היא כוח של שלום, שגשוג, יציבות, ועשיית טוב. למרבה הצער, ישנם כוחות נוספים באזור שעדיין אלימים והרסניים".

"כפי ששיתפתי אותך זה עתה בפגישתנו, אנו מודאגים מהכוונה להסיר מרשימת ארגוני הטרור את משמרות המהפכה. שלוחותיהם, החות'ים, ביצעו רק בסוף השבוע הזה פיגוע קשה בסעודיה. אני מאוד מקווה שארה"ב תשמע את הקולות המודאגים מהאזור, של ישראל ואחרים, בסוגיה קריטית זו".

"השבוע יחל חודש הרמדאן. הממשלה הזו פועלת רבות לשיפור חייהם של הפלסטינים בגדה המערבית ובעזה. רק היום אישרנו 20,000 פועלים מעזה לעבודה בישראל. נשקיע כמעט 40 מיליון שקלים בשיפור המעברים בין ישראל לרצועת עזה כדי לאפשר תנועה חלקה. אנחנו לא יכולים לפתור הכל אבל יכולים לשפר את חיי האנשים בשטח, והודות גם לעזרה שלכם זה קורה".

"באשר למלחמה באוקראינה, ישראל עומדת לצד תושבי אוקראינה ותמשיך במאמציה לסייע בהפחתת הסבל ובסיום שפיכות הדמים. הברית בין ארה"ב וישראל חזקה כמו תמיד, ולמרות שיש לנו חילוקי דעות - היא נותרת בלתי ניתנת לשבירה. תודה לך ואני מקווה שיהיה לך ביקור פורה ומוצלח".

ראש הממשלה והמזכיר דנו בשורת נושאים

בטרם הצהרתם המשותפת לתקשורת, דנו ראש הממשלה והמזכיר בשורת נושאים, בהם המשבר בין אוקראינה ורוסיה ומאמצי התיווך הישראלים בנושא. בנוסף, השניים דנו במצב במזרח התיכון ובחימום היחסים של ישראל עם מדינות האזור, בדגש על חיזוק הסכמי אברהם ולקיחתם אל השלב הבא על ידי יציקת תוכן כלכלי, תרבותי וביטחוני.

עוד דנו ראש הממשלה והמזכיר האמריקאי בתוקפנות האיראנית, כפי שזו באה לידי ביטוי במהלך סוף השבוע האחרון במתקפת החות'ים על ערב הסעודית. בהודעת ראש הממשלה נכתב כי בנט שב והדגיש את העמדה הישראלית ביחס לשיחות וינה ולהסכם הגרעין, בדגש על התנגדותה של ישראל להוצאת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור.