ראיון שמחה רוטמן באולפן כיפה: "צריך להפסיק את משפט נתניהו ולהעמיד לדין את תופרי התיקים"

חבר הכנסת שמחה רוטמן תוקף את ימינה בראיון כיפה, "מעבירים חוק גיור עם רפורמי ומוסלמי" | רוטמן שמתגורר בלוד כבר לא סומך על המשטרה, "אם חיסלת מחבל אתה נזק" | על מה לדעתו מגיע פרגון לשר גדעון סער ומה הוא חושב על משפט נתניהו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/03/22 10:52 כב באדר ב'

שמחה רוטמן באולפן כיפה: "צריך להפסיק את משפט נתניהו ולהעמיד לדין את תופרי התיקים"
רוטמן בראיון לכיפה, צילום: חדשות כיפה

בפתח הריאיון עם חבר הכנסת שמחה רוטמן שאלנו על הפיגוע הקשה בנגב, ומי לדעתו אחראי למצב,
"ברור שהייתה הזנחה ארוכת שנים אבל אני מעדיך לקחת את מה שאמר מאיר כהן שאמר שהמצב שעכשיו בנגב קיים הוא יותר גרוע ממה שהיה בימי נתניהו. הדבר הזה באמת אני חושב שהרוח הגבית לכל הגרומים שמדינת ישראל אומרת להם עזבו אתכם, לא משנה מה עשיתם בשומר חומות, לא משנה עם הבניה הבלתי חוקית. לא משנה כלום". 

רוטמן בראיון לכיפה


 

תכף מגיע הרמדאן, כתושב לוד תסמוך על המשטרה שתיתן לך ולמשפחה שלך ביטחון?

לא, אנחנו רואים ששוטרי מג"ב שירו עוכבו במח"ש. כמו שראינו על היורה השבוע. משטרת ישראל מבחינתה אם חיסלת מחבל אתה נזק. הבעיה היא לא המחבל".

"ימינה זנחו הכל בשביל כיסא"

8 חודשים להקמת הממשלה. מה ההתרשמות שלך לגבי שר המשפטים?

אני ברגשות מעורבים לגביו כי בחלק מהדברים הוא עושה דברים סבירים וטובים כמו להפוך את הקנאביס לעבירה מנהלית ולא פלילית כי הוא לא מצליח לבטל לחלוטין את העבירה. אני חושב שזה צעד מעניין לכיוון טוב. אבל אני רציתי רפורמות אמתיות כמו שהוא הבטיח בקמפיין שלו. הוא לא יכול להתלונן כי הוא הקים את הקואליציה הזאת, הוא הכניס את עצמו במדע למקום שהוא לא יכול לקדם את תפיסת העולם שלו שאני לא יודע מה נשאר מזה. איפה חאן אל אחמאר? גם הוא וגם ימינה זנחו את הכל בשביל לשבת על כיסא".

"להפסיק את משפט נתניהו ולהעמיד לדין את תופרי התיקים"

עמיאל: משפט נתניהו שוב עולה לכותרות, לא קשה לראות את מועמד המחנה הולך לבית המשפט?

הרבה ביקורת הושמעה על נתניהו לאורך השנים, גם על ידי. לא בקשר למשפט שלו. זה באמת חמור מאוד שהוא הולך לבית המשפט וצריך להפסיק את זה מיד ולהעמיד לדין את תופרי התיקים. תיקי נתניהו הם בושה למדינת ישראל. איפה שלא מרימים אבן אתה מגלה את הנחשים שצצים שם למטה. זה חמור מאוד. את הביקורת שלי על נתניהו התיקים שלו הם לא חלק מזה".

"כהנא מקדם חוק גיור עם רפורמי, מוסלמי ומלינובסקי"

אתה תוקף המון את כהנא, לא צריך תיקון במשרד הדתות?

אני יכול להסכים עם רפורמות שצריכות להיעשות בנושא כשרות וגיור. אבל אני יודע דבר פשוט, אתה לא בא לתקן את שירותי הדת במדינת ישראל שלצידך רב רפורמי, שייח מוסלמי ויוליה מלינובסקי. אתה לא יכול לקחת את מרבית הציבור שבכלל אכפת לו מדמותה הדתית של מדינת ישראל ולקחת מיעוט מתוכו ולהשתמש ברוב גדול של אנשים שמבחינתם הרבנות היא נזק ואיתם לקדם את הרפורמות. זו הדרך הארוכה והקצרה. צריך לנסות בהידברות עם הציבור החרדי שינויים בהדרגה.