פליקלאק: ראש עיריית אום אל פאחם חזר בו מההתפטרות

הבוקר פרסם העמוד הרשמי של העירייה פוסט תנחומים למשפחות המחבלים מחדרה, דבר שעורר סערה שבעקבותיה הודיע הערב סאמיר מחמיד, ראש העיר, כי הוא מתפטר מתפקידו "מבחינתי זו גאולה מהמקום הזה" | זמן קצר לאחר מכן חזר בו ראש העיר

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 31/03/22 17:22 כח באדר ב'

פליקלאק: ראש עיריית אום אל פאחם חזר בו מההתפטרות
זירת הפיגוע בחדרה, צילום: Gili Yaari/Flash90

אחרי שהעירייה פירסמה היום (ה') פוסט תמיכה במשפחות המחבלים שביצעו את הפיגוע בחדרה, היום הודיע סאמיר מחמיד, ראש עיריית אום אל פאחם על התפטרותו בשידור חי: "מקבל אחריות. מבחינתי זו גאולה מהמקום הזה. אני מודיע על התפטרות ועוזב את התפקיד הזה בהרבה כאב כי באתי לתרום". אך שעות ספורות בלבד אחרי ההכרזה הדרמטית ראש העירייה חזר בו מההתפטרות.

הפוסט המדובר

הפוסט המדובר צילום: צילום מסך

כזכור, היום בבוקר פרסמה עיריית אום אל פאחם בעמוד הרשמי שלה פוסט תנחומים למשפחות המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בחדרה בו נרצחו שני לוחמי המג"ב יזן פאלח ושיראל אבוקרט ז"ל.  

הפוסט המדובר נמחק אחרי שיצר מהומה לא קטנה, בעקבות בקשה של מנכ"ל משרד הפנים. מאיילת שקד נמסר: "בהוראת שרת הפנים, מנכ״ל משרד הפנים התקשר לראש עיריית אום אל פאחם וביקש ממנו להסיר את הפוסט. הפוסט הוסר. לא יעלה על הדעת, שעירייה במדינה ישראל תנחם משפחות של מחבלים. זה פוסט חמור ומביש וטוב שהוא נמחק. שרת הפנים תמשיך לגלות אפס סובלנות לתמיכה בטרור ברשתות החברתיות ובכלל".

דובר העירייה אום אל-פחם אמר אחרי האירוע: "נפעיל לחץ להחזיר אותו, הוא לא קשור לפוסט הזה"

חבר הכנסת איתמר בן-גביר שלח מכתב דחו לשרת הפנים וכתב: "לראות ולא להאמין! ראש עיריית אום אל פאחם, הוציא הודעת תנחומים לשני המחבלים שביצעו את הפיגוע בחדרה. אבקש לחקור את ראש העיר בחשד לתמיכה בטרור". ראש העיר חושב שהוא מייצג את המחבלים ומפרסם תנחומים למשפחות מחבלים מתועבים שרצחו יהודים, יש לפתוח בהליך הדחתו ולהדיחו מתפקידו".

מוקדם יותר אמר ראש עיריית אום אל פאחם לחדשות 12 "זה היה חלק מהודעת ניחומים רגילה שמפרסמת העירייה על כל נפטר. עיריית אום אל פאחם עשתה טעות, מה שקרה חמור. לא כל הודעת דוברות אני רואה לפני שהיא יוצאת. שרת הפנים לא דיברה איתי"

גם ארגון "עד כאן" הגיב לסערה ואמר: "שוב הוכח כי מה שהמנהיגים הערבים אומרים בעברית הם אומרים הפוך בשפה הערבית. הסרת הפוסט רק לאחר בקשה משרת הפנים מראה כי התמיכה בטרור במגזר הערבי הגיעה גם למוסדות המדינה המתוקצבים. אנו קוראים לשרת הפנים להדיח את ראש העיר לאלתר. המלחמה בטרור חייבת להיות בפעולות נחרצות ולא בבקשות יפות".