הרב שמואל אליהו פסק: צריך לצום בגלל הפיגועים

רבה של צפת קובע כי לקראת ראש חודש ניסן יש להקדים את הצום ליום חמישי ולהתפלל להפסקת הפיגועים: "אנחנו מתפללים שה' יתן עוז למנהיגי ישראל ויכו את אויבינו שוק על ירך, בל שום רחמים על הרשעים האלה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 30/03/22 16:47 כז באדר ב'

הרב שמואל אליהו פסק: צריך לצום בגלל הפיגועים
צילום: עמנואל מימון

ברקע התקופה הקשה, כש-11 אזרחים נהרגו בשלושה פיגועים תוך עשרה ימים, הרב שמואל אליהו, רבה של צפת וממנהיגי הציונות הדתית נשאל האם לקראת ראש חודש ניסן שיחול בשבת, יש לצום ולהתפלל גם בגלל גל הטרור ששוטף את ערי ישראל. התשובה שנתן היא חד משמעית. 

"הכלל הוא שבערב ראש חודש תמיד כדאי לצום", קבע הרב אליהו, "במקרה שזה יוצא כמו השנה, עדיף בחמישי ולא בשישי, במיוחד בערב ראש חודש ניסן ובמיוחד כשיש פיגועים. אז מי שנוהג לצום ודאי שיצום וגם מי שלא נוהג לצום - כדאי יום חמישי זה לצום ולהתפלל שהקב"ה עוז לעמו יתן ויברך את עמו בשלום".

"ה' יתן לנו את העוז - 'יתן עוז למלכו וירם קרן משיחו'. דוד המלך אומר בתפילתו שהקב"ה יתן לו עוז. אנחנו מתפללים שה' יתן עוז למנהיגי ישראל ויכו את אויבינו שוק על ירך, בל שום רחמים על הרשעים האלה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן