סדקים בקואליציה בימינה זועמים על ניצן הורוביץ: "חוסר התחשבות ברגשות הדתיים"

יו"ר הקואליציה עידית סילמן תוקפת את הנחיית שר הבריאות לבתי החולים לאפשר הכנסת חמץ בפסח לתחומם וטוענת כי הדבר יפר את הסטטוס קוו: "מציעה לשר הבריאות להתמקד בנושאים המחברים", אמרה סילמן, וקראה לבתי החולים, "לבקש מהציבור להימנע מהכנסת חמץ"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 29/03/22 16:57 כו באדר ב'

בימינה זועמים על ניצן הורוביץ: "חוסר התחשבות ברגשות הדתיים"
הורוביץ וסילמן, המתיחות עולה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הבריאות ניצן הורוביץ קרא היום (ג') למנהלי בתי החולים לפעול על פי הנחיית בג"ץ ולא לבדוק בתיקי המבקרים במהלך חג הפסח בחיפוש אחר חמץ: "מי שמאושפז או בא לבקר קרוב בבית חולים, הדבר האחרון שצריך לעשות זה לחטט לו בתיקים ולחפש חמץ. הדבר הזה נגמר נכבד כל אחד, על פי אמונתו וערכיו. בלי פגיעה ובלי כפיה".

דבריו של הורוביץ עוררו את זעמם של חבריו לקואליציה, כאשר יו"ר וועדת הבריאות עידית סילמן הגיבה להנחייתו של שר הבריאות ואמרה: "למערכת הבריאות בכלל ולמשרד הבריאות בפרט יש כיום אתגרים ומשימות רבות וקריטיות הדורשות טיפול וקידום. בתי החולים צריכים תקצוב נוסף ועוד הרבה רפורמות חשובות שיצילו חיי אדם". 

"התוצאה של ההנחיה הזו עלולה להדיר ציבור שלם מבתי החולים במהלך החג ובכך לפגוע בבריאותם של רבים", המשיכה סילמן, "אני מציעה לשר הבריאות להתמקד בנושאים המחברים וקוראת למנהלי בתי החולים לנהוג כמו בתי החולים שנמנעים מכך ולבקש מהציבור להימנע מהכנסת חמץ. הכנסת חמץ לבתי החולים תהווה שבירת ססטוס קו חמורה וחוסר התחשבות ברגשות הציבור הדתי והמסורתי בישראל. בוועדת הבריאות אני מוצאת תמיד את הפתרונות המאחדים וכך אני מצפה שיקרה גם כאן".

"‏הכנסת חמץ לבתי חולים לא פוגעת ברגשות של החולים אלא ביכולת של החולים הדתיים לשמור על אי אכילת חמץ בפסח", כתב השר לשירותי דת מתן כהנא, "בהידברות אפשר להגיע לפתרונות שכולם יכולים לחיות איתם. עד שנגיע להסכמות האלה, אני משוכנע שאזרחי ישראל ישתדלו לאפשר לאחיהם לשמור על מצוות החג".