כיפת ברזל הבאה? מאות מליונים יושקעו בפיתוח של מערכת לייזר ליירוט רקטות ופצמ"רים

היום חתם שר הביטחון בני גנץ על השקעה כספית עצומה לפיתוח מערכת "מגן אור" שמטרתה לאפשר התמודדות עם מגוון רחב של איומים בצורה קלה, אפקטיבית וזולה משמעותית ביחס לכל אמצעי הגנה אחר

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/22 17:40 יד באדר ב'

כיפת ברזל הבאה? מאות מליונים יושקעו בפיתוח של מערכת לייזר ליירוט רקטות ופצמ"רים
גנץ, צילום: David Cohen/Flash90

שר הביטחון בני גנץ אישר להוציא לדרך השקעת ענק של מאות מיליוני ש"ח לפיתוח וייצור של מערכת לייזר רב-עוצמה ליירוט רקטות ופצמ"רים.

במקביל חושף לראשונה המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) משדר לייזר עוצמתי – פריצת דרך טכנולוגית שתאפשר את קידום המערכת. מנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל׳) אמיר אשל, יחתום על ההזמנה בימים הקרובים. מערכת ״מגן אור״ - שתפותח בהובלת ״רפאל״ בשיתוף עם ״אלביט מערכות״ - תאפשר התמודדות עם מגוון רחב של איומים תלולי מסלול, בתצורה קלה, אפקטיבית וזולה משמעותית ביחס לכל אמצעי הגנה אחר, ותהווה יכולת משלימה למערכת ״כיפת ברזל״.

"אנחנו עושים היום צעד דרמטי , שדרוג בביטחון תושבי ישראל"

שר הביטחון, בני גנץ: “אנחנו עושים היום צעד דרמטי וחשוב לעבר שינוי בזירת הקרב, ושדרוג בביטחון תושבי ישראל. כמו בעבר, גם היום - מערכת הביטחון והתעשיות הישראליות, בתושייה, בגמישות ובטכנולוגיות פורצות דרך, שומרות על העליונות הביטחונית של ישראל ומצילות חיים. נעשה הכל ונקצה את המשאבים הנדרשים בכדי להשלים את התהליך במהירות האפשרית ולפי התוכנית שלנו".

ראש מו"פ (מחקר ופיתוח) במפא"ת במשרד הביטחון, תא"ל יניב רותם: ״הבשלת תוכנית הפיתוח וההצטיידות המבוססת על טכנולוגיית לייזר רב-עוצמה הינה תוצר של השקעה רבת שנים שמובילה חטיבת המו"פ במפא"ת, יחד עם התעשיות הביטחוניות. ההחלטה שקיבלנו להצטייד במערכות נשק לייזר תוביל לקפיצת מדרגה משמעותית ביכולות ההגנה של מדינת ישראל".

מנכ"ל רפאל, אלוף (מיל׳) יואב הר-אבן הגיב גם הוא: ״רפאל גאה להוביל את פיתוח ואספקת מערכת ׳מגן-אור׳, מערכת לייזר רב עוצמה הראשונה מסוגה בעולם. אני מודה למשרד הביטחון על האמון ועל הובלת מהלך חשוב זה״.