נתניהו נגד ביידן: "לאיראן יהיו טילים שיגיעו לכל פינה בארצות הברית"

ראש הממשלה לשעבר התייחס להסכם הגרעין עליו שוקדות המעצמות, ויוצא נגד המדיניות האמריקאית: "ההסכם הזה אפילו יותר גרוע מקודמו" | לציבור הישראלי אמר: "ממשלת הכניעה של בנט, לפיד וגנץ ממלאת פיה מים ולא עושה כלום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/22 20:31 י באדר ב'

נתניהו נגד ביידן: "לאיראן יהיו טילים שיגיעו לכל פינה בארצות הברית"
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס הערב (א') בעברית ובאנגלית, להסכם הגרעין עליו חותמות המעצמות עם איראן ולמתקפת הטילים אמש על הקונסוליה האמריקאית באירביל שבצפון עיראק. נתניהו פנה ישירות לארצות הברית והזהיר מחתימה על הסכם הגרעין מול איראן. "יהיו לה טילים בליסטיים בין יבשתיים, אותם היא תוכל לשגר לכל פינה בארצות הברית".

נתניהו פתח ואמר: "אתמול איראן שיגרה טילים לעבר סביבת הקונסוליה האמריקאית בעיראק, והיום ארה"ב ממשיכה לדהור להסכם גרעין אם אותם אייתולות ששיגרו את הטילים האלה ומאפשרת להם להשיג ארסנל גרעיני שיסכן את קיומה של ישראל ואת שלום העולם. הם יסירו את הסנקציות מאיראן, מה שייתן לאייתולות מאות מיליארדי דולרים כדי להמשיך בדיוק את אותו הטרור שהם עשו אתמול. אין אבסורד גדול מזה חוץ מהעובדה אולי, שממשלת הכניעה של בנט, לפיד וגנץ במקום לצאת ולהילחם בזה בכל במה, בכל פורום, ממלאת פיה מים ולא עושה כלום". 

לסיכום אמר ראש הממשלה לשעבר: "כשנחזור לשלטון אנחנו נצא נגד ההסכם הזה אנחנו נפעל נגדו כמו שפעלנו נגד קודמו ונעשה כל מה שצריך כדי להגן על מדינת ישראל  ועל עתידו של עם ישראל". 

בסרטון בשפה האנגלית, טען נתניהו: "ההסכם הזה אפילו יותר גרוע מקודמו. עם ההסכם הזה, תוך שלוש שנים איראן תיהפך למדינת סף-גרעין, יהיה לה מספיק אורניום מועשר, אשר יוכל להפוך לעשרות פצצות גרעיניות. כמו כן, יהיו לה טילים בליסטיים בין יבשתיים, אותם היא תוכל לשגר לכל פינה בארצות הברית".