ארגון חברותא מגיב לרב יעקב מדן: רודף את תלמידיו הלהט"בים

הארגון שמייצג את ההומואים הדתיים תוקף את ראש ישיבת הר עציון שפרסם מכתב בו התייחס לסוגיות הקשורות בקהילת הלהט"ב: "המסמך מכיל יותר עיוותים וסילופים מהפרופגנדה של ארגוני לובי השנאה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 10/03/22 13:31 ז באדר ב'

ארגון חברותא מגיב לרב יעקב מדן: רודף את תלמידיו הלהט"בים
אילוסטרציה, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מכתבו של הרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר עציון בסוגיית היחס להומואים שנשלח למחנכים ומורים בציונות הדתית, פורסם היום (ה') ועורר סערה רבה הן מצד גורמים במגזר החרדי-לאומי והן מצד ארגונים השייכים לקהילת הלהט"ב. 

בארגון "חברותא - הומואים דתיים", תקפו את דבריו של הרב מדן ומסרו בתגובה כי, "מצער שדווקא ישיבת הר עציון מוציאה מתחת ידה מסמך שכזה, שמכיל יותר עיוותים וסילופים מהפרופגנדה של ארגוני לובי השנאה".

בארגון שמייצג את ההומואים הדתיים, התייחסו לטענותיו של ראש ישיבת הר עציון בנוגע לדגל הגאווה ורצף המשיכות המיניות ואמרו: "קישורים בין דגל הגאווה לתרבות מצרים על פי ציטוט מעוות של מעצב הדגל, התייחסות ביפובית לביסקסואלים כאל מבולבלים, הבחנה לעניין יחס אנושי בין מי שעובר ומי שלא עובר על משכב זכר, עידוד "טיפולי" המרה מזיקים, שימוש במינוח הרצף המשיכתי והמגדרי כאילו אפשר לנוע עליו על פי רצון, היו כולם מהפירות הביאושים של המסמך הזה".

"מאכזב מאוד שרב שנפגש עם הקהילה פעמים רבות כל כך, ואמר דברים שונים לחלוטין, בוחר להוציא תחת ידיו מסמך הזוי שכזה, שרק רומז שאסור לרצוח להט"בים", טענו ב'חברותא' והוסיפו כי, "במקום לפעול נגד להט"בפוביה בישיבה שלו המתרחשת מתחת לאפו, בוחר הרב מדן לרדוף את תלמידי הישיבה הלהט"בים שלו".

מהמרכז למאבק בהמרה מסרו בתגובה לטענותיו על טיפולי המרה: "שוב אנו רואים הקבלת 'טיפולי' המרה מזיקים לתהליכי התאמה מגדרית. כל המשווה את פרקטיקות המחשכים מענות הנפש של ההמרה, על ההונאות והניצול המיני שלהן, להליכי ההתאמה המגדרית של טרנסג'נדרים, המבוקרים והמפוקחים, והמומלצים ע"י הקהילה המקצועית, עושה זאת לא מתוך דאגה יתרה ללהט"בים, אלא משנאה להם ומרצון להכחידם. פרקטיקות ההמרה אינן 'טיפול' בשום צורה, וטוב עושה המדינה שמצרה את פעילות סוכני ההמרה, כשם שמדינות רבות עושות זאת בעולם, בהמלצת כלל גורמי המקצוע".