הרב מיכה הלוי: "הרבנות איננה משטרה ולא רשות הגירה"

הרב הראשי לישראל, רבני ערים, ראשי ישיבות, ראש העיר ומאות תושבים השתתפו בערב לכבוד הרב מיכה הלוי במלאת עשור לכהונתו כרב העיר פתח תקווה. "הרבנות היא השומרת את המסורת בעם ישראל", אמר הרב

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/22 14:19 ו באדר ב'

הרב מיכה הלוי: "הרבנות איננה משטרה ולא רשות הגירה"
הרב הלוי. עשור, צילום: יהודה וידבסקי - Midabrim תקשורת

תנו כבוד לתורה: מאות מתושבי ותושבות העיר פתח תקווה השתתפו אמש בערב הוקרה לציון עשור לכהונתו ופעילותו של הרב מיכה הלוי כרב העיר פתח תקווה. בערב, שאורגן על ידי לומדי שיעורו השבועי של הרב, השתתפו רבנים ואישי ציבור מכל החוגים, חברי מועצת העיר ואישי ציבור מקומיים, ביניהם חברי הכנסת ניר אורבך ואוריאל בוסו.

"רבים אינם מבינים מהי רבנות"

בדבריו בסיומו של הערב אמר הרב מיכה הלוי כי הוא נושא ברגעים אלה שתי תפילות. "תפילה אחת - אל תביאני רגל גאווה, ותפילה שנייה - לכבודה של הרבנות". הרב הוסיף ואמר כי "רבנות איננה מוסד, הרבנות היא ששומרת על מסורת אחת, הרבנות היא שיצרה מציאות בה אין רפורמה במדינת ישראל, היא שמכירה מיהו יהודי ומיהו אינו יהודי והיא שיצרה בפעילותה ספר יוחסין כלל ישראלי שאיננו כתוב".

"בימים אלה", הוסיף הרב, "רבים אינם מבינים מהי רבנות והדבר יוצר בילבול בציבור - הרבנות איננה משטרה ולא רשות הגירה, היא השומרת את המסורת בעם ישראל. כוחה של הרבנות הוא מהציבור, הרב הוא בסה"כ צינור לרבנות, לתורה ולמסורת. הצד האחד שעושה את הצינור הוא הציבור והצד השני זו הסיעתא דשמיא של הציבור לכוון את הצינור אל המסורת הגדולה של רבותינו בכל הדורות עד היום".

"גאה לראות כיצד הרב מכתת את רגליו"

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו התייחס בדבריו לניסיון להעביר חוק לשינוי את הגוף הבוחר לרבנות הראשית באופן שייגרע את השפעתם של רבני ישראל וציין את התנגדותו הנחרצת של הרב קוק זצ"ל לרעיונות מאין אלה. גם הרבנים הרב ישראל מאיר לאו, הרב יעקב אריאל והרב יעקב שפירא בירכו.

ראש העיר, רמי גרינברג, אמר: "זהו ערב מרגש. פתח תקווה באמת זכתה. אני גאה לראות כיצד הרב מכתת את רגליו לילות כימים ובשבתות ובימי החול מקהילה לקהילה כדי להגיע לכל אחד במנהיגות, בסבר פנים יפות ובקירוב לבבות. זה דבר אחד להתמיד בעוצמות כאלה במשך זמן קצר אולם זה דבר אחר לגמרי לעשות כך במשך עשור שלם". ראש העיר הוסיף וציין את החיבור הניכר בין הרבנות ורב העיר ובין רבני השכונות והקהילות "כשרי אלפים ושרי עשרות".