אחרי שבוע של לחימה: העיר חרסון נפלה לידי הרוסים

עיר הנמל באוקראינה נכבשה בידי הצבא הרוסי, והנשיא זלנסקי עדיין לא נכנע: "לא יהיה להם רגע אחד של שקט במדינה שלנו" | הנציב העליון של האו"ם לענייני פליטים הודיע כי מאז הפלישה נמלטו מיליון בני אדם מהמדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/22 07:25 ל באדר א'

אחרי שבוע של לחימה: העיר חרסון נפלה לידי הרוסים
בניין העירייה המופגז בחרקיב, צילום: depositphotos

בוקר יום השמיני לפלישה הרוסית לאוקראינה נפתח בעוד ניצחון לרוסים, כאשר במהלך הלילה (ד') הדיעו הדיווחים כי הצבא הרוסי הכריז על השתלטות מלאה על העיר הדרומית, חרסון, אשר מונה כמה מאות אלפי תושבים, ולפנות בוקר התקבלו דיווחים על פיצוץ עז שנשמע בקייב הבירה. 

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי קרא לאזרחים להמשיך ולהילחם במאבק נגד הפולשים. בסרטון שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו אמר, "שברנו את תוכניות האויב בתוך שבוע. עצרנו אותם", עוד הוסיף כי, "לא יהיה להם רגע אחד של שקט במדינה שלנו. הרגנו 9,000 רוסים". 

פיליפו גרנדי, הנציב העליון של האו"ם לענייני פליטים, הודיע כי מאז תחילת הפלישה כמיליון פליטים כבר נמלטו מאוקראינה, בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו אמר, "בתוך שבעה ימים בלבד חזינו באקסודוס של מיליון פליטים מאוקראינה אל המדינות השכנות, עבור מיליונים רבים נוספים, בתוך אוקראינה, זה הזמן לדומם את הנשק כדי שניתן יהיה לספק סיוע הומניטרי מציל חיים".

מסתתרים במקלט בחרקיב

מסתתרים במקלט בחרקיב צילום: depositphotos

מדפים ריקים בסופר, קייב

מדפים ריקים בסופר, קייב צילום: depositphotos