איילת שקד עונה לשגריר אוקראינה: "כדאי להיצמד לעובדות"

אחרי ההאשמות הקשות של שגריר אוקראינה בישראל לפיהן, "ישראל גירשה עשרות פליטים", שרת הפנים איילת שקד עונה לביקורת: "כדאי להיצמד לעובדות. מהבוקר הגיעו לארץ 97 נוסעים עם דרכון אוקראיני"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/03/22 17:05 כח באדר א'

איילת שקד עונה לשגריר אוקראינה: "כדאי להיצמד לעובדות"
שקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, תקף היום (ג') את המדיניות של ישראל בנאום קשה והאשים את ישראל בדחייה של אלפי אוקראינים שבקשו להיכנס לישראל, שרת הפנים איילת שקד דוחה את הטענות וחושפת נתונים שונים.

"כדאי להיצמד לעובדות"

בציוץ שכתבה בטוויטר אמרה שקד: "כדאי להיצמד לעובדות. מהבוקר, הגיעו לארץ 97 נוסעים ממדינות שונות בעולם עם דרכון אוקראיני ומתוכם סורבו רק 2. נוסעת אחת הגיעה מגיאורגיה עם זהות שאולה והשנייה הגיעה מפולין למטרות הגירה, שתיהן חזרו לארץ ממנה הן הגיעו בהתאם לכללי התעופה הבינלאומיים".

נזכיר כי במסיבת עיתונאים שקיים שגריר אוקראינה טען השגריר: "אנחנו מאוכזבים מממשלת ישראל שלא אפשרה את כניסתם של פליטים שברחו מהמלחמה. בששת הימים האחרונים ישראל גירשה עשרות פליטים שהגיעו ממדינות שונות בעולם ובשדה התעופה שלחו אותם למקום מהם הם באו, במקום לתת להם מקום מפלט", אמר.

השגריר הוסיף: "זה מאוד מצער, אנחנו לא מדברים על עובדים בלתי חוקיים, אנחנו מדברים על משהו אחר לגמרי. זה מאלץ אותנו להגן על עצמנו. אנחנו רוצים שלום ואנחנו רוצים שישראל תתמוך בנו בכל המובנים, גם בימים קשים כאלה", אמר השגריר.