ועדת השיחרורים תומכת בקיצור עונשו של משה איבגי

השחקן שהואשם בהטרדות מיניות רבות ונידון ל-11 חודשי מאסר צפוי להשתחרר מוקדם מהצפוי| ועדת השיחרורים "מסוכנותו לשלום הציבור פחתה, אינו סובל מסטייה מינית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/22 12:38 כז באדר א'

ועדת השיחרורים תומכת בקיצור עונשו של משה איבגי
משה איבגי, צילום: Flash90

ועדת השחרורים של כלא צלמון החליטה היום (ב') כי היא תומכת בקיצור עונשו של השחקן משה איבגי שנכלא ל-11 חודשים. אם החלטת הועדה תתקבל, השחקן צפוי להשתחרר בעוד כשבועיים אחרי ריצוי של חמישה חודשים מעונשו בלבד. הפרקליטות צפויה לערער.

מתוך החלטת וועדת השחרורים: "אין חולק שמעשיו של האסיר מכוערים וראויים לכל גנאי, ואין צורך להכביר מילים בנוגע לחומרתם במיוחד משום שבוצעו תוך ניצול מעמדו הרם בתעשיית הבידור והתרבות. מעשיו פגעו ללא ספק בזכות הנפגעות על גופן ועל זכותן לכבוד ולחירות.

המסוכנות המינית של האסיר נבחנה לראשונה במהלך ניהול המשפט על ידי הגורם המקצועי (מב"ן) וכן על ידי שירות המבחן למבוגרים. מעריך המסוכנות התרשם כי השחקן, אשר מילדות זכה להאדרה ובהמשך להצלחה מהירה, דברים אשר כפי הנראה תרמו לטשטוש גבולות מצדו ולהשלכת רצונותיו על הסביבה. לפי ההתרשמות, אין האסיר סובל מסטייה מינית. מסוכנותו המינית הוערכה נמוכה.

מדובר באסיר אשר בעקבות חשיפת הפרשה הופסקה עבודתו בעולם הבידור

הגענו למסקנה שהאסיר עומד בתנאים שנקבעו בחוק וכי הוא ראוי לשחרור ומסוכנותו לשלום הציבור פחתה. מדובר באסיר שאינו צעיר אשר בעקבות חשיפת הפרשה הופסקה עבודתו בעולם הבידור ומאז מחוסר עבודה ומרוחק מנפגעות העבירה. התנהגות האסיר בין כותלי בית הסוהר תקינה וכאמור הוא מודה בביצוע העבירות, מביע חרטה עליהן ומגלה רצון להמשיך טיפול בקהילה". 

חברת הכנסת נעמה לזימי (העבודה) צייצה בעקבות ההחלטה: "ועדת השחרורים הפקירה את הנפגעות. איך היא מאפשרת למי שריסק חלומות של נשים, שהשאיר אותן עם טראומות וצלקות לכל החיים, להשתחרר מהכלא אחרי חצי שנה? אילו איבגי היה מתחרט על מעשיו הוא לא היה מבקש להשתחרר אחרי חצי שנה, זמן מגוחך ביחס למה שעשה. ועדת השחרורים צריכה להתבייש על ההחלטה". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן