צעד דרמטי של המועצה המקומית אפרת: תחזיר כסף לתושבים

בעקבות נגיף האומיקרון והחיסורים הרבים שבאו בעקבותיו, החליטו במתנ"ס אפרת להחזיר את הכסף להורים שהגיע לסכום של 200,000 שקלים |ראש המועצה: "ההחלטה של המתנ"ס היא סולידיריות חברתית וראש גדול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/22 11:30 כז באדר א'

צעד דרמטי של המועצה המקומית אפרת: תחזיר כסף לתושבים
אפרת, צילום: Gershon Elinson/Flash90

צעד של הגינות במועצה המקומית באפרת: הוחלט לזכות את הורי ילדי הגנים בכ-200,000 שקלים בעקבות זן האומיקרון שגרר חיסורים רבים של ילדים וגננות. בזה אחר זה נכנסו גנים שלמים של ילדים מתחת לגיל חמש לבידוד והפסידו ימים יקרים של גן ומעון. 

בתחילת חודש פברואר קיבלו ההורים הודעה כי המתנ"ס מקזז את הימים בהם הגנים או הצהרונים היו סגורים ולחשב את הקיזוז בסכום שיגבה בתחילת החודש. בסך הכל זוכו למעלה מ-450 משפחות והמתנ"ס החזיר סכום של כ-200,000 שקלים. 

בימים אלה נערכת בדיקה נוספת כי לא פוספסה אף משפחה מול ההחזרים המגיעים לה, אם תמצא כזו היא תזכה לקיזוז בחודש מרץ שיחל מחר. מנהל המתנ"ס יצחק בדנר הסביר: "במהלך ינואר הצטברו ימים ארוכים שבהם הגנים או צהרונים היו סגורים, לפעמים גם כאלה שרגע לפני פתיחתם ואחרי שכבר הזמנו אוכל נאלצנו לסגור. יחד עם זאת אנחנו חלק מהחברה, ההורים הם השכנים שלנו וגם לנו יש ילדים שחוו בידוד. לכן החלטנו שגם אם יש רשתות שלא מקזזות ובעצם מחזירות הלכה למעשה חלק מהתשלומים להורים אנחנו כן נקזז כן נתחשב וכן נמצא את הדרך לספוג את העלויות. אנחנו מאמינים  שזה עוזר להורים שפתאום מוצאים כמה מאות שקלים פחות החודש, שזה עוזר להם לדעת שאנחנו לא מתעלמים מהקשיים ושאכפת לנו".

ראש המועצה עודד רביבי הוסיף: "ההחלטה של המתנ"ס היא סולידריות חברתית וראש גדול, היא בונה אמון עם ההורים כלפי המערכת שבא לידי ביטוי גם כלפי הצוות המקצועי בגנים וגם כלפי ההנהלה. הסכומים הם כמה מאות שקלים אבל הם גם מסר חשוב של אכפתיות".