בנט חוגג: "בשעה טובה גל האומיקרון נשבר"

ראש הממשלה חוגג את סיום הגל החמישי של הקורונה: "יש ירידה תלולה במספר החולים הקשים והמאומתים" | מוקדם יותר הכריז כי השימוש בתו הירוק לא יוארך: "בימים הקרובים נודיע על הקלות נוספות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/22 18:02 טז באדר א'

בנט חוגג: "בשעה טובה גל האומיקרון נשבר"
בנט, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר לפני כשבועיים כי "אנחנו רואים תחילת מגמה של התייצבות בגל האומיקרון", עם זאת הוסיף, "אני בכוונה בורר את המילים, כדי להימנע מאווירת סוף קורס, ומחגיגות סיום האומיקרון שאינן במקומן". היום (ה') בנט כבר נשמע שונה: "בשעה טובה גל האומיקרון נשבר. יש ירידה תלולה במספר החולים הקשים והמאומתים". 

"האסטרטגיה שאנחנו הובלנו, של כלכלה פתוחה לאורך כל הגלים, לצד עשרות פעולות עקביות נגד הנגיף - הביאה את מדינת ישראל, את כולנו, להיות במקום הראשון בצמיחה במדינות המפותחות. זו רמה שלא ראינו מזה 21 שנים, זו מתנה גדולה לכל הציבור הישראלי". 

בנט עדכן כי בקרוב תכריז הממשלה על הקלה נוספת בהגבלות: "כמו שהיינו הראשונים לפעול ולסגור את השמיים עם תחילת הגל, עכשיו אנחנו משחררים בהדרגה את במגבלות. מוקדם יותר היום קיימתי דיון עם שר הבריאות ושורת גורמי המקצוע, אנחנו מפסיקים את השימוש בתו הירוק ובימים הקרובים נודיע על הקלות נוספות".

חובת ביצוע בדיקת אנטיגן בכניסה לבתי אבות תימשך

נזכיר כי הבוקר קיים בנט דיון בעניין הקלות בהגבלות הקורונה שבסופו הוחלט כי מתווה התו הירוק לא יוארך ויישאר עד ה-1 למרץ. עוד הוחלט בישיבה כי חובת ביצוע בדיקת אנטיגן בכניסה לבתי אבות תימשך. "כלכלה פתוחה ומערכת חינוך פתוחה, מבלי להגיע לאי ספיקה - אלו האיזונים הנכונים", אמר בנט.

"בתי החולים וקופות החולים עשו עבודה נפלאה ואיפשרו לנו לקיים כלכלה צומחת. במקביל, אנחנו גם ניערך לגל הבא. אני רוצה שנפיק לקחים במקומות שצריך מניהול הגל הזה ונבוא מוכנים יותר לתרחישי עתיד".