שיחות הפיוס החלו: שני הצדדים נפגשים בגבול בלארוס

אחרי חמישה ימי לחימה: לראשונה הצדדים יפגשו לשיחת פיוס בעיר גומל שבבלארוס הנושא המרכזי על סדר היום: הפסקת אש ונסיגה של חיילים משטח אוקראינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/22 11:12 כז באדר א'

שיחות הפיוס החלו: שני הצדדים נפגשים בגבול בלארוס
פוטין, צילום: shutterstock

לאחר הדיווחים אמש (א') כי קייב, בירת אוקראינה, מוקפת בכוחות רוסים שסוגרים עליה, הקרבות במדינה נמשכו גם הלילה, ומשרד ההגנה האוקראיני הודיע כי עוד עיר נפלה לידי הכיבוש הרוסי. לפנות בוקר אף התקבלו דיווחים במדינה כל פיצוצים ואזעקות באזור העיר חרקוב. סגן שר ההגנה של אוקראינה עדכן כי כ-4,300 חיילם רוסים נהרגו ו-146 טנקים הושמדו מאז החלה המלחמה ביום חמישי שעבר. 

שיחות הפיוס בין הצדדים החלו בעיר גובל שבבלארוס, אחרי שנדחו כמה פעמים בגלל בעיות לוגיסטיות ובטיחותיות, כך על פי דיווח של הטיימס הלונדוני. נשיא אוקראינה וולודימר זלנסקי אמר היום כי הוא לא מצפה לפריצת דרך משמעותית מהשיחות הללו.

400 שכירי חרב של פוטין מחפשים את ראשו של זלנסקי

מלחמה באירופה: יותר מ-400 שכירי חרב רוסים פועלים בקייב עם פקודות מהקרמלין על מנת לאתר ולחסל את הנשיא זלנסקי וממשלתו ולהכין את הקרקע להשתלטות על אוקראינה. קבוצת וגנר - מיליציה פרטית המנוהלת על ידי אחד מבעלי בריתו הקרובים ביותר של הנשיא פוטין, ופועלת כשלוחה של המדינה, טסה מאפריקה לפני חמישה שבועות במשימה לחסל את ממשלת זלנסקי בתמורה לבונוס כספי נאה.

בעקבות הסנקציות שהטילו בעולם על רוסיה הרובל מתמוטט  ב-35% לשפל כל הזמנים. הבנק המרכזי של רוסיה אסר על ביצוע פקודות מכירה מזרים. הסנקציות ממשיכות לתפוס תאוצה ביניהם האיחוד האירופי שהודיע על סגירת המרחב האווירי מפני רוסיה, פיפ"א הצטרפה אף היא והודיעה כי לא יתקיימו משחקי כדורגל על אדמת רוסיה והמדינה הנייטרלית שוויץ איימה מפני הקפאת נכסיה של המדינה. 

זלנסקי: "24 השעות הקרובות הן קריטיות למדינה"

כמו כן, במהלך הלילה הודה הצבא האוקראיני כי הלחימה קשה והרוסים מפגיזים כמעט לכל הכיוונים. סגן שר ההגנה של אוקראינה עדכן כי כ-4,300 חיילם רוסים נהרגו ו-146 טנקים הושמדו מאז החלה המלחמה ביום חמישי שעבר. נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, שוחח עם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון ואמר כי  "24 השעות הקרובות הן קריטיות למדינה".

ברקע הקרבות בערים הגדולות שלה, אוקראינה הודיעה מוקדם יותר כי תקיים עם רוסיה מגעים להפסקת אש, ללא תנאים מקדימים. למרות התקווה הקלה שעוררה ההכרזה על המו"מ, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הצהיר הערב כי הוא "לא מאמין שהשיחות עם רוסיה יניבו תוצאות - אבל בואו ננסה".

זלנסקי: "לא מאמין שהשיחות עם רוסיה יניבו תוצאות"

תחילה הציעה מוסקבה שהשיחות יתקיימו בבלארוס, אך קייב סירבה להצעה שכן בלארוס אינה מדינה נייטרלית - רוסיה פלשה לאוקראינה גם משטח בלארוס. לדברי נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, ההחלטה התקבלה בתום שיחה בינו לנשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו.

אחרי שאתמול זלנסיקי הכריז כי הוא אינו מעוניין ששיחות הפיוס התקיימו בבלארוס, גורמי מודיעין אמריקאים אומרים היום כי בלארוס צפויה להצטרף ללחימה לצד כוחות הצבא הרוסיים.