עדויות על הטרדות מיניות נגד השף ארז קומרובסקי ממשחקי השף

נגד השף המצליח הוגשה תביעה לבית הדין לעבודה על הטרדה מינית שביצע לכאורה באחת מעובדותיו. תחקיר נרחב שמתפרסם בעניין מביא עוד עדויות בנושא. "מבקש להביע התנצלות כנה", כתב קומרובסקי ופרש ממשחקי השף

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/22 12:02 כד באדר א'

עדויות על הטרדות מיניות נגד השף ארז קומרובסקי ממשחקי השף
מסעדה. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

לפני כשבועיים הוגשה תביעה לבית הדין לעבודה נגד השף ארז קומורובסקי בגין הטרדה מינית. קומורובסקי הוא שופט בריאליטי האוכל "משחקי השף" ושף מצליח. בין היתר הוא הקים את "לחם ארז", הבעלים של שירות קייטרינג יוקרתי ונחשב כאחד מאבות התחום.

היום (ו') מתפרסם תחקיר מפורט נגד קומורובסקי בידיעות אחרונותת המביא עדויות נוספות וקשות. בתגובה לפרסום פרש קומורובסקי ממשחקי השף. לפי המתלוננות, השף הטריד אותן מספר פעמים והשתמש בשיח בוטה כלפיהן. עובדים אחרים גם תיארו שיח מטריד, סביבת עבודה בעייתית והתנהגות וולגרית.

בפוסט באינסטגרם כתב קומורובסקי כי  "לאורך עשורים גידלתי אינספור טבחיות וטבחים, אופות ואופים, שיחסי החמים עימם נמשכים עד היום. רבים מעובדיי ושותפיי הולכים איתי כבר שנים ארוכות וטובות, בין היתר בגלל האהבה שלי לצוות שמלווה אותי, שאליו התייחסתי ואמשיך להתייחס כאל משפחתי. זאת גם הסיבה שכל כך כואב לי לחשוב שהיו אנשים שייתכן ונפגעו ממני".

אחת המתלוננות סיפרה בכתבה על הטרדה של ארז, ומה קרה בעקבותיה "הלכתי בשוק למטבח, נסערת מאוד, לא יודעת מה לעשות, אני משתפת את אחת הטבחיות בכל הפרטים ובדיוק מה הוא עשה. היא משכנעת אותי להתעמת איתו, אומרת לי שזה כבר לא מצחיק, ושלא אעבור על זה בשתיקה. הוא הגיע אחר כך למטבח, אני לא זוכרת מה עשיתי שם, אני חושבת שהתחבאתי פשוט כי הייתי אמורה להיות מחוץ למטבח. הוא בא ואומר, 'מה? את כועסת על משהו?'. עניתי לו, 'מה אתה חושב לעצמך שאתה עושה?', והוא אומר לי, 'נו צוחקים איתך'. אמרתי לו שזה לא מצחיק אותי ואני זוכרת את זה כאילו זה היה אתמול, 'אתה לא נוגע בי. כבר אמרתי לך אלף פעם, מאוד-מאוד-מאוד ברור'".

בתגובה לפרסומים של ידיעות אחרונות מסר קומרובסקי: "למרות שאני לא מזהה את עצמי עם הדמות שמצטיירת מהשאלות שהועברו אליי על ידי מערכת העיתון, אין בכוונתי להטיל דופי באף לא אחת מהמרואיינות לכתבה. חשוב לי להדגיש כי בהתנהגותי לא הייתה כוונה מינית או כזאת שנועדה להסב כאב. כל עובדיי יקרים לליבי ואת כולם אני אוהב. גם אם אינני מזהה את עצמי עם הדמות שעולה מהכתבה, אני מבקש להביע התנצלות כנה מעומק ליבי בפני כל מי שחש נפגע ממני".

"החלטתי שהדבר הנכון כעת הוא לצמצם את הנוכחות התקשורתית שלי. לכן, הודעתי אתמול למפיקי 'משחקי השף' ולמנהלי ערוץ רשת, כי לא אשתתף בצילומי העונה הקרובה של התוכנית. אני מודה להם על ההבנה שגילו, וגם אם לא אשתתף בתוכנית אמשיך להיות צופה נאמן שלה".