יוסי כהן: הסכם הגרעין נוגע לביטחונו של כל אזרח ישראלי

ראש המוסד לשעבר התייחס לדיונים אודות הסכם גרעין חדש אם הרפובליקה האיסלאמית, ואמר :"איראן מעשירה לשווא. אלא אם היא צופה שימוש בגרעין צבאי עם האורניום המועשר. אין לה מה לעשות עם האורניום שהיא מעשירה כרגע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/22 19:28 כ באדר א'

יוסי כהן: הסכם הגרעין נוגע לביטחונו של כל אזרח ישראלי
יוסי כהן, צילום: שריה דיאמנט- מקור ראשון

מספר חודשים חלפו מאז סיים יוסי כהן את תפקידו הבכיר כראש המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים. מאז הוא כבר הספיק להתברג בעולם העסקי כאשר מונה לדירקטור בחברה אמריקאית, ואין לו כוונות להגיע לפוליטיקה.

בראיון שהעניק הערב (ב') לכתבת המדינית של מקור ראשון, הודיה כריש חזוני, בוועידת הכלכלה שמקיים העיתון בבנייני האומה בירושלים אמר כי, "אני בעולם עסקי לחלוטין. לא בשום פעילות פוליטית ולא חבר בשום מפלגה. לא פעיל בשום היבט דומה או מזכיר עניינים כאלה. מאוד נהנה מחיי המרתקים, בעיקר בהייטק הישראלי". 

על הדיונים לקראת הסכם גרעין חדש עם איראן, אמר ראש המוסד לשעבר, כי הוא מסכים עם ראש הממשלה נפתלי בנט, בכך שחזרה על הסכם הגרעין תהיה טעות אסטרטגית. "מה שארצות הברית והמערב יחד עם רוסיה וסין צריכה להתעקש על הישג הרבה יותר דרמטי מול איראן. אחזור לשורה התחתונה אם אפשר, או לנקודת המוצא, זה נושא חשוב. זה בנפשנו. הדבר הזה נוגע לביטחונו של כל אזרח ישראלי. איראן מעשירה לשווא. אלא אם היא צופה שימוש בגרעין צבאי עם האורניום המועשר. אין לה מה לעשות עם האורניום שהיא מעשירה כרגע. היא מעשירה ומדללת. על פי ההסכם. שום סיבה אחרת המוכרת לנו כאנשי מודיעין, אלא מהשאיפה האסטרטגית להגיע בסיכומו של דבר, על פי החלטתה בלבד, לפצצה גרעינית. הדבר הזה לא יכול להתקבל במדינת ישראל".