קרב צעקות בדיון על הגבלות הקורונה: "כל משרד מציג דרישות הזויות"

בכירי משרד הבריאות ובכירי משרד האוצר הגיעו לדיון שקיים ראש הממשלה בנושא הגבלות הקורונה וההתנהלות שבין גלי התחלואה. בשלב כלשהו עלו הטונים והרוחות סערו: "יש פה שיטה שהיא בזויה" | בנט ביקש מבכירי המשרדים להתגבר ולהציג תכנית עבודה מסודרת

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/02/22 23:07 טז באדר א'

קרב צעקות בדיון על הגבלות הקורונה: "כל משרד מציג דרישות הזויות"
קרב צעקות , צילום: Moti Milrod/POOL

הטונים עלו היום (ה') בדיון על הקלות בהגבלות הקורונה שהתקיים בהשתתפות ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי משרדו ובכירי משרד האוצר. מההקלטות שפורסמו הערב ב"חדשות 12", עולה כי במהלך הדיון התרחש קרב צעקות של ממש. הצדדים האשימו זה את זה בעצירת התכנית להסרת מגבלות הקורונה, ובכמה כסף תתוקצב תכנית שתכין את ישראל לגל הבא אם יתרחש.

בהקלטה שפורסמה, נשמעה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, פונה אל ראש הממשלה ואומרת: "אני רוצה להדגיש משהו, התכנית אושרה על ידך בלי הפירוט ואנחנו רוצים להתקדם". בהמשך דבריה אמרה כי אנשי האוצר תוקעים את המצב: "אנחנו במשך חודשיים מנסים להתקדם והתקצוב לא מגיע". 

ממלא מקום ראש האגף התקציבים באוצר, יוגב גורדוס, השיב לפרייס: "יש פה שיטה, ראש הממשלה, שיטה שהיא בזויה. היא גם מאוד בעייתית. כל משרד מציג דרישות הזויות ודברים מופרכים לחלוטין".

ראש הממשלה ניסה להרגיע את הצדדים: "עכשיו ועדת חקירה אחורנית – זה לא מעניין מה הוא אמר להוא. תביאו את התכנית – שתהיה תכנית שפויה. היא לא תכלול חמישה תקנים וגם לא 50 תקנים". על פי הפרסום, בנט ביקש מבכירי המשרדים להתגבר על המחלוקות ולהציג, ביום שלישי בשבוע הבא, תכנית מסודרת להתמודדות עם התקופה שבין גלי הקורונה. 

בנט: "משחררים בהדרגה את במגבלות"

נזכיר כי בדיון הבוקר, הוחלט כי מתווה התו הירוק לא יוארך ויישאר בתוקף עד ה-1 למרץ. עוד הוחלט כי חובת ביצוע בדיקת אנטיגן בכניסה לבתי אבות תימשך. "בשעה טובה גל האומיקרון נשבר. יש ירידה תלולה במספר החולים הקשים והמאומתים", אמר בנט אחר הצהריים.

"האסטרטגיה שאנחנו הובלנו, של כלכלה פתוחה לאורך כל הגלים, לצד עשרות פעולות עקביות נגד הנגיף - הביאה את מדינת ישראל, את כולנו, להיות במקום הראשון בצמיחה במדינות המפותחות. זו רמה שלא ראינו מזה 21 שנים, זו מתנה גדולה לכל הציבור הישראלי". 

בנט עדכן כי בקרוב תכריז הממשלה על הקלה נוספת בהגבלות: "כמו שהיינו הראשונים לפעול ולסגור את השמיים עם תחילת הגל, עכשיו אנחנו משחררים בהדרגה את במגבלות. מוקדם יותר היום קיימתי דיון עם שר הבריאות ושורת גורמי המקצוע, אנחנו מפסיקים את השימוש בתו הירוק ובימים הקרובים נודיע על הקלות נוספות".