בנט בוועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה: חיסוני הילדים מגנים בצורה טובה מפני PIMS

בפתח ישיבת קבינט הקורונה אומר ראש הממשלה בנט כי "הממשלה תסייע לעסקים שנפגעו בצורה קשה", והוסיף "לא נשאיר אף אחד מאחור". בישיבה יעודכנו השרים על השפעת תת הזן החדש BA2 על התחלואה בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/22 16:49 ל בשבט התשפב

בנט בוועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה: חיסוני הילדים מגנים בצורה טובה מפני PIMS
בנט, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

הגל החמישי ממשיך לשבור שיאים, והבוקר (ג') עדכן משרד הבריאות את נתוני התחלואה מהם עולה כי 67,580 מקרים מאומתים חדשים אובחנו אתמול. עוד עולה כי 1,084 חולים במצב קשה, ביניהם 247 מונשמים. מספר הנפטרים עלה ל-8,804 במצטבר מפרוץ המגפה.

ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה (קבינט הקורונה) מתכנסת היום (ג'), לדיון בעניין המשך הטיפול בגל האומיקרון.

במהלך הדיון, השרים יקבלו דיווח גם על השפעת תת הזן החדש BA2 על התחלואה בישראל. פרופ' ערן סגל צפוי להציג בדיון נתונים על כך שהזן BA.2 מדבק פי 1.5 יותר מהאומיקרון אבל לא גורם לתחלואה קשה יותר. כמו כן פרופ' סגל צפוי להודיע שהוא מעריך שאפשר לבטל את התו הירוק.

אני לא רוצה לראות אווירת "סוף קורס", לא בקרב הציבור ולא כאן בחדרי קבלת ההחלטות

לפי הפרסום, סגל צפוי לומר גם שהוא מעריך שאפשר לבטל את התו הירוק. סגל ידגיש שיש לשמור על האוכולוסייה המבוגרת והאוכלוסייה בסיכון. לפי הצפי של סגל, שיאו של הגל כבר מאחורינו. בדיווח בוושינגטון פוסט נאמר כי חברת פייזר תבקש אישור חירום מה-FDA למתן חיסון נגד קורונה לילדים בני חצי שנה עד 4, ובהודעה של החברה נאמר כי תוך חודש צפוי להתאפשר חיסון כזה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, דיבר בפתח דיוני הוועדה ואמר "אנחנו כרגע בעיצומה של המערכה. צפויים לנו עוד שבוע וחצי-שבועיים קשים לפנינו, ולכן, כמו שאמרתי – אני לא רוצה לראות אווירת "סוף קורס", לא בקרב הציבור ולא כאן בחדרי קבלת ההחלטות. עכשיו זה הזמן שלנו להדק את השמירה על הפגיעים ביותר, על המבוגרים, כדי לצלוח את הגל הזה. 

במערכת החינוך אנחנו כבר מיישמים את מתווה "בודקים ולומדים", והמערכת מתפקדת. בימים אלה מחלקים את הערכות, 20 בדיקות לכל ילד בבית ספר יסודי, וזה מאפשר להורים ולתלמידים לשמור על שגרת לימודים וחיים תקינה.

אנחנו לא כאלה שאומרים שצריך לרוץ לסגרים כי הקורונה היא סוף העולם, ולא מתבהלים

בשלב הזה, אנחנו כבר יודעים לומר שהחיסונים, בדגש על חיסוני הילדים, מגנים בצורה טובה מפני PIMS, וזו בהחלט בשורה טובה.

הדרך שלנו בממשלה היא דרך רציונאלית, מאוזנת ומבוססת עובדות ונתונים.  אנחנו לא כאלה שאומרים שצריך לרוץ לסגרים כי הקורונה היא סוף העולם, ולא מתבהלים. מצד שני, אנחנו גם לא טוענים שקורונה זו רק שפעת, כי זה פשוט לא נכון. הקורונה היא מחלה שיכולה לפגוע בצורה קשה, וגם להביא למוות. אנחנו בוחרים בדרך המתונה, הנכונה והמאוזנת. 

אנחנו נלחמים כל הזמן לשמור על הכלכלה פתוחה, על המשק פתוח ועל הכל מתפקד. אנחנו ערים לקשיים ולשיח הציבורי, ואנחנו קשובים גם למגזר העסקי. לכן, אני רוצה לומר באופן ברור: הממשלה תסייע לעסקים שנפגעו בצורה קשה בגל הזה. הפרטים עוד נידונים ויסוכמו, אבל זו ההחלטה המשותפת של כולנו. אנחנו לא נשאיר אף אחד מאחור.