יו"ר בית הנבחרים בכנסת: "ארצות הברית מחויבת לפתרון שתי המדינות"

יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, ננסי פלוסי, הגיעה לביקור רשמי בירושלים: "בית הנבחרים אישר בגאווה מימון נוסף לכיפת ברזל בספטמבר האחרון, ואנו מקווים לאשר זאת גם בסנאט בקרוב מאוד"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 16/02/22 10:19 טו באדר א'

יו"ר בית הנבחרים בכנסת: "ארצות הברית מחויבת לפתרון שתי המדינות"
ננסי פלוסי בכנסת, צילום: נועם מושקוביץ/דני שם טוב דוברות הכנסת

יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, ננסי פלוסי, החלה הבוקר (ד') את ביקורה בכנסת, בראש משלחת של חברי קונגרס אמריקאים. האורחת ובן זוגה התקבלו ברחבת הכנסת על ידי יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי בטקס קבלת פנים רשמי, לקול תרועות חצוצרה ונגינת המנוני שתי המדינות.

"מדינת ישראל מוקירה את מאבקך הבלתי מתפשר למען ביטחונה", אמר היו"ר לוי לפלוסי, "את עומדת לצדנו גם בזמנים הקשים ביותר, כפי שראינו ממש לאחרונה במהלך מבצע שומר החומות בעזה. העברת החוק למימון הצטיידות לכיפת ברזל תירשם לעד על שמך, ולנצח כאחד ממצגי התמיכה הגדולים ביותר של העם האמריקאי ובית הנבחרים האמריקאי - במדינת ישראל. מדינת ישראל לא יכלה לבקש לעצמה חברה טובה יותר".

ננסי פלוסי בכנסת

ננסי פלוסי בכנסת צילום: דני שם טוב/נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בדבריו התייחס יו"ר הכנסת גם למתיחות בגבול רוסיה-אוקראינה, ופנה ליו"ר פלוסי: "ביקורך כאן היום מתקיים כאשר רוחות מלחמה מנשבות במזרח אירופה. אנחנו מביעים דאגה מהמשך ההסלמה ומקווים שארצות הברית, יחד עם שותפותיה האירופיות, תצליח להוביל להרגעת הרוחות באמצעים דיפלומטיים ותמנע אבדות בנפש כפי שהצליחה לעשות בעבר".

ננסי פלוסי בכנסת

ננסי פלוסי בכנסת צילום: דני שם טוב/נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

היו"ר פלוסי אמרה בהצהרתה לתקשורת: ישראל היא ההישג הפוליטי הגדול ביותר במאה ה-20 וארה"ב גאה להיות בעלת בריתה הוותיקה ביותר. תמיכתה של ארה"ב בביטחון ישראל וביציבות האזורית נותרה בלתי ניתנת לערעור. בית הנבחרים אישר בגאווה מימון נוסף לכיפת ברזל בספטמבר האחרון, ואנו מקווים לאשר זאת גם בסנאט בקרוב מאוד. אנו ביחד במאבק כנגד הטרור שמציבה איראן, הן באזור והן בפיתוח הנשק הגרעיני. האיום של איראן גרעינית הוא עולמי, וקרבתה של ישראל לאיראן היא אחריות משותפת לכולנו". 

"המשלחת שלנו פה להדגיש את מחויבות ארה"ב לפתרון ההוגן והמתמשך של שתי המדינות – פתרון המגביר את יציבותה וביטחונה של ישראל, הרשות הפלשתינית ושכנותיהן. ארה"ב תמשיך לעבוד עם ישראל לקידום פתרון זה ולסלול מסלול לעבר השלום. בכל האתגרים בהם אנו עומדים, היחסים בין הכנסת והקונגרס הם קריטיים ומתמשכים". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן