בלאגן בקונגרס: יו"ר בית הנבחרים קרעה את נאום טראמפ מעל הדוכן

לאחר שטראמפ סירב ללחוץ את ידה של ננסי פלוסי, לפני שעלה לנאום מצב האומה המסורתי, בסיום הנאום קרעה יו"ר בית הנבחרים את דפי הנאום מאחורי גבו - ומול המצלמות | צפו בתיעוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/20 08:19 י בשבט התשפ

בלאגן בקונגרס: יו"ר בית הנבחרים קרעה את נאום טראמפ מעל הדוכן
ננסי פלוסי. קרעה את הנאום, צילום: shutterstock

המתח הפוליטי בארה"ב מחריף, בזמן שהמדינה נכנסת לעומק שנת הבחירות. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, עלה הלילה (ד') לנאום את נאום מצב האומה, בקונגרס, כמקובל. בדרכו לדוכן הושיטה יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי הדמוקרטית, את ידה לנשיא, וזה התעלם. לאחר שסיים את נאומו קרעה פלוסי, מאחורי גבו של הנשיא - אך מול המצלמות - את דפי הנאום.

בנאום עצמו אמר טראמפ כי ארצו "חזקה מאי פעם", והתייחס לסוגיית המהגרים במדינה. על 'תכנית המאה', שהציג לפני שבוע אמר הנשיא: "הממשל שלי גם מגן בעוצמה על הביטחון הלאומי בעודו נאבק באסלאם הרדיקלי. בשבוע שעבר, הכרזתי על תכנית פורצת דרך לשלום בין ישראל והפלסטינים. תוך הכרה בכך שכל ניסיונות העבר נכשלו, עלינו להיות נחושים ויצירתיים במטרה לייצב את האזור ולהעניק למיליוני צעירים את השינוי כדי להגשים עתיד טוב יותר".

טראמפ לא התייחס להליך ההדחה שמתנהל נגדו בימים אלו בבית הנבחרים, כאשר מחר צפוי הסנאט לזכות אותו. את הנושא האיראני דווקא הזכיר הנשיא. בנוגע למחאות נגד השלטון במדינה אמר: "בחודשים האחרונים ראינו איראנים גאים משמיעים את קולם נגד שליטיהם המדכאים. על המשטר האיראני לנטוש את רדיפתו אחר נשק גרעיני, להפסיק להפיץ טרור, מוות והרס. בגלל העיצומים החזקים שלנו, הכלכלה האיראנית כושלת מאוד".

עוד אמר, בעניין הסנקציות שהוטלו על האיראנים, כי "אנחנו יכולים לעזור להם עם המצב בפרק זמן קצר, אבל אולי הם גאים מדי או מטופשים מכדי לבקש עזרה זו - אנחנו כאן. נראה באיזו דרך הם בוחרים, זה לגמרי תלוי בהם".