רוחות מלחמה נערכים להסלמה: ארצות הברית פינתה את השגרירות בקייב

המתיחות בין רוסיה לאוקראינה עולה מדרגה, ועל פי דיווחים זרים נראה כי רוסיה מניעה יחידות צבאיות אל עבר עמדות תקיפה, "המצב מאוד מתוח, זה יכול להתחיל ברגע ולא יודעים לאן זה יתגלגל". מזכיר המדינה האמריקאי הבהיר כי ארצו תמשיך לתמוך באוקראינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/22 22:04 יג באדר א'

נערכים להסלמה: ארצות הברית פינתה את השגרירות בקייב
צילום: shutterstock

המתיחות בימים האחרונים בין רוסיה לאוקראינה מחריפה הערב (ב'), ואיתה החשש כי פוטין צפוי לפלוש לאוקראינה בקרוב. על פי דיווחים אמריקאים, המתבססים על תמונות לווין, יחידות בצבא הרוסי עזבו את שטחי הכינוס בגבול ונעו לעבר עמדות תקיפה. 

ארצות הברית נערכת גם היא למלחמה באירופה, והורתה על פינוי השגרירות בבירה האוקראינית והשמדת הציוד והמסמכים. מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, הבהיר מוקדם יותר היום כי במהלך שיחה עם שר החוץ האוקראיני, הובהר כי "ארצות הברית תמשיך לתמוך באוקראינה נגד כל צורות התוקפנות הרוסית, כולל חבילות סיוע פיננסי מרכזי". 

עו"ד נריה מאיר, ראש המחלקה לתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית העיד בריאיון מיוחד לכיפה כי "המצב מאוד מתוח, זה יכול להתחיל ברגע ולא יודעים לאן זה יתגלגל. זה מזכיר את מה שהיה ב-2014 עם הפלישה לאי קרים", אומר מאיר, "אבל פה זה יותר דרמטי כי האיום הוא בין מדינות, זה איום על כל אוקראיני כי לא יודעים האם הרוסים יתקפו ואם יתקפו אז באיזה היקף. זה רציני וממשי ומשפיע על החיים שם בצורה מיידית. החנויות אמנם פתוחות אבל אפשר לחתוך שם את המתח באוויר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן