רוחות מלחמה אזהרת מסע לאוקראינה: משפחות הדיפלומטים עוזבות

המתיחות בגבול רוסיה-אוקראינה והחשש מפני פלישה אפשרית הביאה לפינוי משפחות הדיפלומטים, "אנו קוראים לאזרחים הישראלים לצאת בהקדם האפשרי" | הסוכנות היהודית פועלת להשיב ארצה באופן מיידי, בתיאום עם משרד החינוך, את השליחים הישראלים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 13/02/22 07:43 יב באדר א'

אזהרת מסע לאוקראינה: משפחות הדיפלומטים עוזבות
טנקים בגבול, צילום: shutterstock

בימים האחרונים מחריפה המתיחות בין אוקראינה לרוסיה והאפשרות לפלישה רוסית לאוקראינה הופכת למוחשית יותר ויותר, כאשר ההערכות הן שרוסיה תפלוש לאוקראינה בימים הקרובים. ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים אמש (שבת) התייעצות נוספת בעניין, ובשיחה נידונה ההיערכות לפינוי ישראלים מאוקראינה וסוכם על העלאת אזהרת המסע לאזור, לצד קריאה לאזרחים ישראלים לצאת באופן מידי מהאזור.

יואב ביסטריצקי, סגן שגריר ישראל באוקראינה, התייחס הבוקר (א') בראיון שהעניק לגולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM לפינוי משפחות הדיפולמטים מהמדינה. "מדובר על מעל 120 איש, כולל משרדים שונים וגורמים נוספים, שעושים את דרכם לישראל. השגרירות נשארת", עוד הוסיף כי מדובר בהחלטה של הדרג המדיני, "חיכינו ככל האפשר, רציני לראות שהדבר הזה רציני, מחריף או מסלים, והגענו לנקודה הכי נכונה כדי לפרסם אזהרת מסע".

לדבריו, על פי הערכות, באוקראינה נמצאים מעל 12 אלף ישראלים. "אתמול החרפנו את אזהרת המסע לאוקראינה, אנו קוראים לאזרחים הישראלים לצאת בהקדם האפשרי מאוקראינה, שיחות הסלון והמסדרון הן סביב המתיחות, אנשים ברחוב בעיקר מדברים על התרחישים השונים, יחד עם זאת - הסופרמרקטים מלאים, התחבורה הציבורית עובדת, מקומות הבילוי פתוחים". 

הסוכנות היהודית מטיסה את השליחים ארצה

בהתאם לאזהרת המסע ועל רקע ההחלטה לפנות מהמדינה את בני משפחות הדיפלומטים, הסוכנות היהודית פועלת להשיב ארצה באופן מיידי, בתיאום עם משרד החינוך, את השליחים הישראלים הפועלים באוקראינה תחת אחריותה ומטעם משרד החינוך, יחד עם בני משפחותיהם.
 
בסוף השבוע פעלו צוותים מיוחדים של הסוכנות היהודית, בתיאום עם משרדי הממשלה, על מנת לדאוג להטיס ארצה כבר מחר שליחים אשר משרתים באוקראינה במסגרת תכנית חפציב״ה של משרד החינוך יחד עם בני משפחותיהם. 

 עם זאת, השליחים הבכירים של הסוכנות היהודית ועובדי הארגון יישארו באוקראינה וימשיכו להעניק שירות לקהילה היהודית באזור. פעילות הסוכנות היהודית פרושה בקהילות היהודיות  ברחבי המדינה ומתמקדת במגוון תכניות חינוך, חיזוק קהילתי, העמקת הקשר עם ישראל וסיוע לעולים ארצה. 
 
יו"ר הסוכנות היהודית בפועל, יעקב חגואל: "אנו ערוכים להתמודד עם המצב המשתנה. הסוכנות היהודית תמשיך לתת שירות לקהילה ולתת מענה בתחומי הפעילות שלה בהתאם לתרחישים שונים".