מתן כהנא: "מגמות ההקצנה הדתית בציונות הדתית גורמות לדברים נוראיים"

שר הדתות השתתף בכנס מנהלי הציונות הדתית באילת ועלה להתקפה: "מה שקורה היום בציונות הדתית זה עצוב מאוד, לוקחים דברים רעים מהציבור החרדי. אם מגיעים למצב שרבנים בציונות הדתית שומעים את הרב הראשי מעליב רבנים חשובים והם שותקים, זה נורא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/02/22 14:07 ב באדר א'

מתן כהנא: "מגמות ההקצנה הדתית בציונות הדתית גורמות לדברים נוראיים"
כהנא, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

אחרי ההתקפות החוזרות ונשנות של הראשון לציון, השתתף היום מתן כהנא (ה') בכנס מנהלי הציונות הדתית באילת והשמיע את דעתו בנושאים הבוערים על סדר היום בנושאי דת ומדינה. "הדברים שאני עושה לא היו יכולים לקרות בשום קונסטלציה פוליטית אחרת", אמר כהנא. "אין סיכוי שהדברים היו קורים בקואליציה עם החרדים או החרד"לים. אני אוהב את החרד"לים, אבל יש בינינו מחלוקת".

כהנא ניתח את המצב בציונות הדתית: "מה שקורה היום בציונות הדתית זה עצוב מאוד, לוקחים דברים רעים מהציבור החרדי. זה דבר נורא ואיום שבכנס שהתקיים השבוע ישבו רבנים מהציונות הדתית, עלה הראשון לציון שאני מכבד אותו ועלב בציבור שלהם ולא היה מי שיפצה פה ויימחה".

על חוק הגיור אמר: "את חוק הגיור אנחנו כותבים יד ביד עם הרב דרוקמן. מי הם אותם 'רבנים קטנים שמבלבלים לי את המוח? מגמות ההקצנה הדתית בציונות הדתית גורמות לדברים נוראיים בעם ישראל. יש לעצור את השיח המפלג. אנשים שרוממות אחדות ישראל בגרונם יוצרים פה שסע נוראי שקורע את עם ישראל".

"אני די משוכנע שבתוך המגזר הסרוג אני מייצג הרבה אנשים. יש הבדלים מהותיים בתוך הציבור, הן פוליטיים והן תורניים וזה בסדר גמור. צריך לדעת איך להתנהל. אם מגיעים למצב שרבנים בציונות הדתית שומעים את הרב הראשי מעליב רבנים חשובים והם שותקים, זה נורא", סיים כהנא.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן