עמית סגל מצטט את אנה זק: "מישהו פה נזכר קצת מאוחר"

בטורו השבועי בידיעות אחרונות התייחס עמית סגל למחאה המתרחבת בנושאי יוקר המחייה וכתב על בנט ולפיד: "מי כמותם יודע כמה רעה יכולה להיות פגיעתו של כיס ריק כשהוא משתלב עם בטן מלאה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/22 11:20 ג באדר א'

עמית סגל מצטט את אנה זק: "מישהו פה נזכר קצת מאוחר"
סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

עמית סגל פרסם היום (ו') בידיעות אחרונות את הטור השבועי שלו ובו הוא מנתח את המערכת הפוליטית בשבוע החולף. הוא התייחס למחאה המתרחבת בעניין יוקר המחייה, וטוען כי זוהי מחאה שבאה לאופוזיציה בתזמון מושלם. ומדוע ציטט סגל את אנה זק?

"נושא שיכול להחזיר לנתניהו מצביעי ימין רך ממעמד הביניים"

"'צדק חברתי 2022' היא אחת מעשרות קבוצות ווטסאפ שהוקמו השבוע למלחמה בהתייקרויות המ־חירים. "מחזירים את מחאת האוהלים, העם דורש צדק חברתי!!" נכתב בכותרת המשנה שלה. בין חבריה מתגלים שמות מפתיעים: ח"כ צחי הנגבי מהלכוד, למשל, או טופז לוק, יועץ הניו־מדיה של ראש  הממשלה לשעבר.

גל ההתייקרויות הגיע לאופוזיציה כמתנה משמיים, ובמיוחד לשניים מראשיה: אחד שמתאושש מעסקת טיעון שלא התרחשה, והאחר שמנסה להתאושש מעסקת טיעון שדווקא כן יצאה לפועל. נתניהו ינסה לרכוב על מחאת הצרכנים כפי שרכב על מחאת המילואימניקים בתום מלחמת לבנון השנייה. הנה נושא שיכול להחזיר אליו מצביעי ימין רך ממעמד הביניים, בדיוק אלה שעלו לו באובדן השלטון.

מטרת־העל שלו, במקרה שלא תהיה עסקת טיעון, הייתה ונותרה הקמת מפלגה כלכלית, חוצת גושים, שתשלים לו את המנדט ה־61. האיש המעניין, בכל זאת, הוא אריה דרעי. נאום  ה"אני מאשים" שלו, שעורר תדהמה במערכת המשפטית, היה המהלך הפחות חשוב מצידו השבוע. המערכה על ההתייקרויות היא סיבוב נוסף בינו לבין שר האוצר ליברמן, שני אנשים שברמה האישית  לא ייפגעו אנושות מהתייקרות הספגטי.

"אסם וחברותיה ראו איך ייקור הכלים החד־פעמיים עובר בשקט והתמלאו ביטחון"

הסרטון הפרובוקטיבי של ש"ס במוצאי שבת תירגם מרמור ציבורי למהלך פוליטי ותקשורתי: הוא הזניק את ההתייקרויות לראש המהדורות וחייב את בנט, לפיד וליברמן להגיב. הלחץ ניכר היטב בהשתלחות של שר האוצר ביו"ר ש"ס, על ששיגר את הודעותיו הזועמות נגד יוקר המחיה ממלון קמפינסקי בסנט־מוריץ. כידוע, ליברמן מקפיד להתאכסן בחו"ל רק בהוסטלים עם מקלחות משותפות.

העלאות המחירים מצד יצרניות המזון נובעות  משלל סיבות, אבל היקפן ועומקן נבעו גם מהעלאות המסים של שר האוצר בסתיו האחרון: אסם וחברותיה ראו איך ייקור הכלים החד־פעמיים עובר בשקט, והתמלאו ביטחון. ואם לצטט את אנה זק, מישהו פה נזכר קצת מאוחר: גם ליברמן, שהסביר עוד השבוע שהצרכן הישראלי במצב מצוין יחסית לעולם, וגם לפיד ובנט, שתפסו באיחור את היקף האיום עליהם.

שניהם הרי הגיעו לאן שהגיעו בגלישה על גלים דומים: יש עתיד הפכה למפלצת מנדטים ב־2013 תחת הקריאה "איפה הכסף", ובנט עבר את אחוז החסימה בזכות מצביעים כלכליים ושולמנים שהאמינו ב"תוכנית סינגפור". מי כמותם יודע כמה רעה יכולה להיות פגיעתו של כיס ריק כשהוא משתלב עם בטן מלאה".