הגל החמישי קבינט הקורונה מתכנס בשעה זו | על הפרק: ביטול התו הירוק והתמודדות עם הזן החדש

לאחר שלושה שבועות בהם לא התכנס,בשעה זו מתכנס קבינט הקורונה וידון בסוגיות על הפרק בהתמודדות עם המגיפה: ביטול או שינוי התו הירוק, הווריאנט החדש וההגנה על המבוגרים

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 01/02/22 13:59 ל בשבט התשפב

קבינט הקורונה מתכנס בשעה זו | על הפרק: ביטול התו הירוק והתמודדות עם הזן החדש
מתחם בדיקות בירושלים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הגל החמישי ממשיך לשבור שיאים, והבוקר (ג') עדכן משרד הבריאות את נתוני התחלואה מהם עולה כי 67,580 מקרים מאומתים חדשים אובחנו אתמול. עוד עולה כי 1,084 חולים במצב קשה, ביניהם 247 מונשמים. מספר הנפטרים עלה ל-8,804 במצטבר מפרוץ המגפה.

בדקות האחרונות מתכנס קבינט הקורונה לראשונה זה שלושה שבועות. בין הסוגיות שעל הפרק הקבינט ידון בביטול התו הירוק, או בשינוי המדיניות לגביו. כזכור, סער וליברמן הודיעו כי הם מתנגדים להמשך החידוש שלו.

השרים יקבלו דיווח גם על השפעת תת הזן החדש BA2 על התחלואה בישראל. פרופ' ערן סגל צפוי להציג בדיון נתונים על כך שהזן BA.2 מדבק פי 1.5 יותר מהאומיקרון אבל לא גורם לתחלואה קשה יותר. גך פורסם באתר N12.

לפי הפרסום, סגל צפוי לומר גם שהוא מעריך שאפשר לבטל את התו הירוק. סגל ידגיש שיש לשמור על האוכולוסייה המבוגרת והאוכלוסייה בסיכון. לפי הצפי של סגל, שיאו של הגל כבר מאחורינו. בדיווח בוושינגטון פוסט נאמר כי חברת פייזר תבקש אישור חירום מה-FDA למתן חיסון נגד קורונה לילדים בני חצי שנה עד 4, ובהודעה של החברה נאמר כי תוך חודש צפוי להתאפשר חיסון כזה.