צפו גנץ על משפט נתניהו: לפי הפרשה, זו מצווה לחתום על עסקת טיעון

שר הביטחון התייחס לדיונים אודות עסקת הטיעון של יו"ר האופוזיציה נתניהו, ונעזר בדבר תורה מפרשת השבוע

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 31/01/22 15:59 כט בשבט התשפב

גנץ על משפט נתניהו: לפי הפרשה, זו מצווה לחתום על עסקת טיעון
גנץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90      Tags benny gantz blue and white knesset       QUICK RENDITIONS INFO File Size: 1463 Kb Dimensions: 3688 x 2459 px Resolution: 635 ppi Size: 14.75 cm x 9.84 cm Preview File

שר הביטחון בני גנץ התייחס היום (ב') לדיונים אודות עסקת טיעון עבור ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, אשר משפטו מתנהל בימים אלו לאחר שנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. "לא נכנס לשיקולים של נתניהו על עסקת טיעון, אני רק אומר שעסקאות טיעון זה אופציה קבילה בישראל, אני גם אומר מה שלמדתי בשבת על פרשת משפטים, משפטים זה ר"ת: מצווה שיעשה פשרה בטרם יעשה משפט".

בנוסף, במסגרת ישיבת סיעת כחול לבן התייחס גנץ להחלטות הממשלה באשר למשרד הביטחון. "נביא היום לקריאה ראשונה את חוק הגיוס, שיהווה גשר למתווה הכולל ולקיום החלטת הממשלה על הקמת צוות שיגבש את מתווה השירות". 

"יש שורה של מהלכים נוספים שעליהם התחייבנו לחיזוקו וביצורו של צה"ל – עיגון מלגת ממדים ללימודים, דחיית קיצור השירות, עדכון לתגמולי המילואים ואת התאמות תקופות השירות לפורשי צה"ל. בהקשר הזה אני שב ומדגיש, לא מוסיפים שום תקציב, אלא מפחיתים עלויות, דואגים לתת ללוחמים יותר, ומסדירים מצב שמתקיים מאז שנות השישים".