אלפיס כבר פה | שלג בירושלים, הלימודים מחר בוטלו

חיכינו וחיכינו והנה הוא הגיע: שלג יורד בירושלים, בעיקר בשכונות הגבוהות | ראש עיריית ירושלים משה ליאון אומר כי עדיין לא ברור האם יתקיימו מחר לימודים, וחשף כי נגמ"שים של צה"ל ערוכים לסייע

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 26/01/22 18:41 כד בשבט התשפב

אלפיס כבר פה | שלג בירושלים, הלימודים מחר בוטלו
שלג בירושלים, ארכיון., צילום: דוברות המשטרה

אלפיס הגיעה לירושלים והביאה איתה את תחילתו של השלג. ראש עיריית ירושלים משה ליאון אמר בראיון בגלצ: "אמורה להגיע מכת שלג שתהפוך את העיר לבנה, עד מחר. ייתכן שרק לפנות בוקר נחליט אם לפתוח את בתי הספר - הקריטריון שלנו הוא הבטיחות בהגעה ללימודים". ליאון הוסיף: "נגמ"שים של צה"ל נמצאים בכוננות סמוך לעיר, אנחנו ערוכים למקרה שתהיינה תקלות רציניות בחשמל".

עיריית ירושלים קיימה אמש (ג') הערכת מצב לקראת סערת "אלפיס", בראשות ראש העיר, משה ליאון ומנכל העירייה, איציק לארי. על פי התחזיות של העירייה, החל ממחר בשעות אחר הצהריים צפוי לרדת שלג בעיר שיגיע עד לגובה של 15-20 ס"מ.


(שלג בגוש עציון)

גוש עציון: חברת החשמל הציבה גנרטור בדרום מזרח הגוש

במועצה אזורית גוש עציון כבר נהנים מהשלג, והשיא צפוי להיות בחצות הליל עם אפשרות להיערמות שלג עד לבוקר יום חמישי. ראש המועצה שלמה נאמן, אמר בישיבת ההכנה לשלג: "נערכים היטב לסופת אלפיס, בכדי שתושבי הגוש והמבקרים הרבים שיבואו לראות את המראה עוצר הנשימה של הרי גוש עציון מכוסים לבן, יוכלו לנוע בבטחה".

חברת החשמל הציבה גנרטור בדרום מזרח הגוש ומחר יגיע צוות מטעמה לסיור באזור. במקביל, תפרוש חברת נתיבי ישראל כלי פינוי שלג במקומות המועדים על מנת לפתוח את הצירים שעשויים להיחסם בשלג.

הודעה בנוגע לקיום לימודים ביום חמישי תצא מאוחר יותר בהתאם להערכות ולהתקדמות הסופה. במועצה ממליצים לנהגים להקדים את הנסיעה על הצירים לשעות הצהריים על מנת להימנע מצירים חסומים ומצבים מסוכנים. 

בנימין: במחסני המועצה פרוס ציוד החירום ומלאי מלח חולק למוקדים השונים

במועצה האזורית הגדולה בישראל, בנימין, גם נהנים ונערכים לשיא השלג שירד וייערם ביישובים הגבוהים במועצה: פסגות, עפרה, כוכב יעקב, תל ציון, יישובי גוש שילה, עלי, גבעת אסף, עטרת, חרשה, מעלה לבונה וגבעון החדשה. גם ביישובים בגובה 600 מטר כמו אדם ויישובי גוש דולב טלמונים יש סבירת מסוימת להיערמות קלה של שלג. 

גופי המועצה ערוכים למתן מענה ביישובים הכולל טיפול מיידי באירועי חירום, בתקלות חשמל ולשירות לתושב. בהתאם לכך פועלים כבר מתחילת השבוע באגף שפ"ע ובאגף הביטחון כדי להיערך לפתיחת כבישים ביישובים. הם מעמידים טרקטורים לפילוס השלג ומחלקים מלאי מלח בין המוקדים השונים. במחסני המועצה כבר פרוס ציוד החירום ומלאי מלח חולק למוקדים השונים.

בבנימין מצפים להגעת אלפי מבקרים במהלך יום חמישי שיבקשו להגיע ליישובים המושלגים. במועצה האזורית נערכים לא רק לאתגרי השלג הרגילים אלא גם לתיירות שלג. אגף התיירות מחלק היום 100 מזחלות שלג ביישובים הגבוהים ומזמין את כל עם ישראל להגיע לאחר ירידת השלגים כדי להינות ולגלוש מעל גבי השכבה הלבנה העבה הצפויה באזור.

שומרון: המועצה מעמידה טרקטורים לפילוס השלג

במועצה האזורית שומרון נערכים לשלג שירד במקומות הגבוהים, ביישובי גב ההר: יצהר הר ברכה וכן במגדלים. ראש המועצה יוסי דגן הנחה להיערך למתן מענה ביישובים לאירועי חירום ולתקלות חשמל. מטה חירום מועצתי נפתח, נעשתה היערכות מול חברת נתיבי ישראל, מקורות חברת חשמל וכוחות הביטחון. כמו כן, אגף בטחון אגף שפ"ע אגף הנדסה חינוך ורווחה במועצה נערכים למתן מענה.

המועצה מעמידה טרקטורים לפילוס השלג. דגן שוחח עם מנכ"ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ, וסוכם כי נתיבי ישראל יגבירו כמות כלים לפילוס שלג לטובת המקומות הגבוהים בשומרון. המועצה נמצאת בקשר גם עם חברת חשמל בבקשה להגביר את כמות הגנרטורים עבור הישובים המרוחקים והגבוהים. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן