ההתרגשות בשיאה: באיזה שעה יתחיל השלג בירושלים וכמה שלג ייערם?

עם ישראל כולו מצפה לבואה של הסופה "אלפיס", והירושלמיים מתכוננים לשלג שצפוי לרדת בשעות הערב. הרשת מלאה בהערכות שונות, ניסינו לעשות לכם סדר בלוח הזמנים המדויק

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/22 13:53 כד בשבט התשפב

ההתרגשות בשיאה: באיזה שעה יתחיל השלג בירושלים וכמה שלג ייערם?
שלג בירושלים בשנה שעברה | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עיר הבירה נערכת לקראת שלג לבן שמתוכנן לרדת בשעות הערב , וניסינו לעשות לכם סדר בהערכות השונות.

במקומות מסויימים השלג ייערם לגובה 20 ס"מ

באתר ירושמיים, המייחד את תחזיות מזג האויר שלו לירושלים, העריכו את הזמן בו ירד השלג ביום רביעי ועדכנו כי "משעות אחר הצהריים המאוחרים ולתוך הלילה ירד שלג מתוק ומהמם שייערם ל-15-8 סנטימטרים מגובה 700 מטר ומעלה במהלך הלילה.

שלג בירושלים

שלג בירושלים צילום: נתי שוחט, פלאש 90


במקומות מעל 800 מטר אפשר להגיע למעל 20 סנטימטרים בחמישי בבוקר".על יום חמישי כתבו באתר: "בוקר לבן שמספיק לבניית בובות. בהמשך גשם וברד ידאגו להמיס את מה שיהיה".

כבר בשעה 17:00 יתחיל לרדת שלג בירושלים

בערוץ הטלגרם של החזאי ליאור סודרי ממטאו טק פורסם כי  "הצפי עומד על 10-15 ס''מ שלג ומקומית עד 25 ס''מ. בחלק גדול מהזמן השלג יהיה כבד. כאשר הצפי לתחילת השלג הוא בשעות הערב המוקדמות (17:00 - 19:00), אך כבר קודם לכן יהיו מטחי שלג/ משקעי קרח למיניהם. 

משעות הערב המאוחרות (21:00-23:00) כבר קיים חשש לחסימות צירים לתוך הלילה. השלג צפוי להיחלש במהלך החצי השני של הלילה אבל עדיין ישנם תנאים לשלג קל - בינוני. יום חמישי קמים לבוקר לבן".

שלג בירושלים. ארכיון

שלג בירושלים. ארכיון צילום: הדס פרוש, פלאש 90

עיריית ירושלים מוכנה לשלג ונערכת לכל תרחיש

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר: "ירושלים, בירתנו, העיר הכי יפה בעולם ובמיוחד כשהיא עוטה לבן. התגעגענו לשלג, ונקווה שייערם הפעם. עיריית ירושלים ערוכה להתמודדות עם מזג האוויר החורפי הצפוי בכל ההיבטים. החמ''ל המרכזי ינהל את האופרציה. מטה החירום והאגפים בעירייה נערכו ותדרכו את העובדים, ובנוסף מתקיימות הערכות מצב כל העת, על מנת לחדד את המשימות, לוודא מוכנות וכשירות ולהפעיל את הכוחות היטב".

"עיריית ירושלים מוכנה לכל תרחיש במטרה להעניק שירות מקצועי ומהיר. אני קורא לכל המבקרים שיגיעו לחוות וליהנות מהשלג הירושלמי, לכשיגיע, ולנהוג בזהירות ובבטחה", סיים ליאון.