"אלפיס" כבר כאן כוננות שלג | ברק פגע בבית בצפת וצירי תנועה נחסמו

לקראת שעות הערב השלג צפוי להיערם גם בהרי המרכז, ובינתיים כבר ירד ברמת הגולן. במועצה אזורית הר חברון נערכו עם גנרטורים | בצפת בית נפגע מפגיעת ברק | המשטרה חסמה צירי תנועה בצפון ומזהירה מפני תאונות קטלניות עקב הכבישים החלקים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/01/22 14:43 כד בשבט התשפב

כוננות שלג | ברק פגע בבית בצפת וצירי תנועה נחסמו
צילום: מועצה אזורית הר חברון

ההפוגה הסתיימה והסערה "אלפיס" מגיעה לישראל. אחר הצהריים יחדור לארץ אוויר קר במיוחד, ושלג יחל לרדת גם בפסגות הרי הצפון מעל 800 מטר, כמו כן, הגשם יגיע גם לצפון הנגב וקיים שם חשש ‏לשיטפונות. משעות הערב השלג צפוי להתפשט להרים שגובהם כ- 700 מטר, כולל הרי המרכז וירושלים, ולהיערם על הקרקע, בלילה אף תתכן היערמות משמעותית. ייתכן שלג קל בהר הנגב. מערכת אלפיס הקרה והסוערת פוקדת את אזורנו, כך מוסר חזאי מטאו טק, צחי וקסמן. 

למרות ההיערכות הרבה לקראת הסופה, נזק כבר נגרם כאשר בניין מגורים בצפת עלה באש עקב פגיעת ברק. שלושה צוותי כיבוי מתחנת גליל גולן בפיקודו של מפקד המשמרת רשף דרור בוחניק זינקו למקום ועם הגעתם זיהו בעירה בארון חשמל בחזית הבניין שע״פ דיווח התושבים נגרמה עקב פגיעת ברק. הצוותים ביצעו ניתוק מקורות אנרגיה וכיבוי סופי לבעירה.

עם סיום ההיערכות לסופה, במועצה האזורית הר חברון מחכים לשלג שאמור להגיע להר בשעות הצהריים. לבקשת המועצה העלתה חברת חשמל גנרטורים למקומות בהם יש צפי לבעיה בחשמל. כלי ציוד הנדסי של נתיבי ישראל, הצבא והמועצה הכוללים משאיות, טרקטורים, מלח ומפלסות שלג מחכים לשעת האמת שהשלג יערם ברחבי המועצה האזורית הר חברון.

צילום: מועצה אזורית הר חברון

בשעות האחרונות פיזרו גנרטורים גדולים למקומות המועדים לבעיות חשמל וישנם עוד מספר גנרטורים שיגיעו במקרים של תקלות חשמל ארוכות מעבר ל-10 שעות. בהערכת המצב הוחלט כי הלימודים היום במוסדות הלימוד במועצה יסתיימו בשעה 14:00. במועצה הדגישו לתושבים כי יש לחשב את הנסיעות מחוץ לאזור בימים אלו ולצמצם כמה שניתן את היציאה מהבית, עם ירידת השלגים המשטרה תחסום את הצירים המושלגים, עד לפילוס הדרך, דבר שעלול להיארך שעות.

יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית הר חברון: "נערכנו מבעוד מועד לימים הקרים של שלג ברחבי המועצה. מבקש מכולם לחזור הביתה עד שעות הצהריים המוקדמות על מנת שאנשים לא יתקעו. אנחנו בתקוה שכולם יעברו את הקור והשלג בבטחה ובשמחה". 

המשטרה חסמה כבישים עקב מזג האוויר הסוער 

צילום: דוברות המשטרה

כביש 99 מצומת שיאון לצפון.

כביש 959 מצוק עורבים (קלע) לצפון.

כביש 91 מצומת קדמת צבי לצפון.

כביש 98 מצומת הבשן לצפון.

אגף התנועה ריכז מספר המלצות למשתמשים בדרך:

  • ציבור המשתמשים בדרך מתבקש להישמע להוראות השוטרים הפרוסים בשטח ולפעול בהתאם.
  • יש לנהוג בהתאם לתנאי הדרך.
  • בזמן גשם/שלג יש להאט את מהירות הנסיעה.
  • שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה מהווה היסח דעת ומגדיל משמעותית את הסיכוי למעורבות בתאונה קטלנית.
  • השול הנו חלק מהכביש. במקרה חירום בו נאלצתם לעצור בשול, על כל יושבי הרכב לעבור את מעקה הבטיחות ללא דיחוי, להתרחק משפת הכביש ולהתקשר למוקד 100.
  • חובה על כלל יושבי הרכב לחגור חגורות בטיחות. חגורות בטיחות מצילות חיים.
  • בכל מקרה ניתן לפנות למוקד החירום של משטרת ישראל או למוקד המידע המשטרתי 110.