אחרי שאיימו עם בלון גז: נדחה הפינוי של המשפחה בשייח ג'ארח

הבוקר הגיעו כוחות ההוצאה לפועל לפינויה של משפחה שעל הבית בו היא מתגוררת הוצא צו הריסה. התושבים לא שעו לצווי הרשויות והתבצרו על גג הבמנה כשהם מאיימים על בלוני גז. הפינוי נדחה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 17/01/22 13:40 טו בשבט התשפב

אחרי שאיימו עם בלון גז: נדחה הפינוי של המשפחה בשייח ג'ארח
ערבים מתבצרים על גג הבית, צילום: דוברות משטרת ישראל

המשטרה וההוצאה לפועל הגיעו לפנות את בית משפחת סאלחייה ואת המשתלה לצידה משכונת שייח ג'ראח בירושלים, שם הם נתקלו בבני המשפחה כשהם מתבצרים על גג המבנה ובידיהם בלון גז ונפט. כוחות ימ"מ הוזעקו לזירה, אך בסופו של דבר הפינוי לא יצא לפועל.

מדובר במימוש צו פינוי הוצל"פ לקרקע באזור רחוב דרך הזיתים משנת 2017 ובקרקע שהופקעה ע"י הרשות המקומית לצורך הקמת מוסדות לימוד לטובת תושבי השכונה. עם הגעת נציגי העירייה וההוצאה לפועל בליווי כוחות משטרה, החלו מספר צעירים להתבצר על בית מגורים עם בלון גז וחומר דליק והבעירו במקום מזרונים.

נציין כי כבר לפני כשנה, הורה בית המשפט המחוזי בירושלים למשפחה לפנות את המקרקעין המיועדים לצרכי ציבור, לטובת הקמת בית ספר לחינוך מיוחד בן 18 כיתות ו-6 גני ילדים, שאמורים לשרת את תושבי שכונת שייח ג'ארח וילדיהם. מאז מתן פסק הדין, ניתנו אין ספור הזדמנויות למשפחה למסור את המקרקעין בהסכמה, אולם הם סירבו לעשות כן, גם לאחר מתן ארכות, פגישות וניסיונות הידברות חוזרים ונשנים מצד עיריית ירושלים.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "משטרת ישראל הושפלה והתקפלה בצורה מבזה, בגלל איומי טרוריסט. במקום לירות במי שמאיים עם בלון גז ולנטרל אותו, הפינוי נעצר באופן חסר תקדים. מדובר בפארסה, המעודדת פורעי חוק לאיים בפיצוץ בלוני גז ולקבל מה שרוצים". 

ח"כ בן גביר הוסיף: "כשממשלת  ישראל החליטה לגרש יהודים מביתם בגוש קטיף, גם איומי התושבים לא עזרו והם גורשו. כנראה שהממשלה התקפלה עכשיו וזה יעלה לנו ביוקר ויגרום לכך שדם יהודי ישפך. גם היום, אם היה מדובר במתיישבים ביהודה ושומרון, המשטרה הייתה מפנה אותם באלונקות, אבל כאן נכנעת ברפיסות לפורעים ומוותרת להם".

ארגון "עד כאן" מסר בתגובה להגעת נציגי האיחוד האירופי לשכונת שמעון הצדיק לאחר התבצרות תושבים על גג הבית: "נציגי האיחוד האירופי שוב מתערבים בהחלטות בית משפט ישראלי ומגיעים ללבות את האש בשכונת שמעון הצדיק. גם במקרה שבו העירייה רוצה להעניק שירות לתושבי השכונה דרך הקמת בית ספר לחינוך מיוחד הוא מבחינתם כיבוש והם מגיעים לעודד את מי שפלש לקרקע ציבורית. הגיע הזמן שמשרד החוץ יבהיר להם כי מדינת ישראל איננה עוד קולוניה אירופאית והם לא יכולים לעשות פה ככל העולה על רוחם".