כך תגנו על חשבון הוואטסאפ שלכם מפריצה

וואטסאפ מזמן כבר לא רק אפליקציית מסרים תמימה, ההתכתבויות האישיות ביותר שלנו נמצאות בפנים, אם זה הודעות לבן או בת הזוג, לילד לאמא או לפסיכולוג. הגנה על המידע שלכם היא הכרחית, כך תעשו את זה נכון

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/22 14:34 יד בשבט התשפב

כך תגנו על חשבון הוואטסאפ שלכם מפריצה
וואטסאפ, צילום: shutterstock

וואטסאפ אמנם החלה כאפליקצייה תמימה להתכתבות עם הקרובים לנו, אך זה כבר זמן רב שהיא לא משמשת כאפליקציה להעברת מסרים בלבד, משתמשים רבים מנהלים את חייהם דרך האפליקצייה הפופולרית, אם בעדכונים מקבוצות שונות בהן אתם חברים -  עבודה, ועד בית, גני ילדים, בית הכנסת, מזכירות היישוב ואפילו עדכוני חדשות

המיקום הנכבד לה זוכה וואטסאפ בחיינו, מחייבת התייחסות לשמירה מוקפדת יותר על התוכן שלנו באפליקציה. לכולנו יש התכתבויות אישיות שלא נרצה שאחרים יוכלו לראות, או יתרה מזו שישלחו הודעות בשמכם, במקרה שאיבדתם את הסלולרי או השארתם אותו ללא השגחה.

בדיוק למצבים כאלה וואטסאפ הוסיפה את האפשרות לאימות דו שלבי של אשר אמור למנוע את החשש הזה. על ידי האימות הדו שלבי אתם בעצם מגנים על הוואטסאפ שלכם, כך שבכל כניסה לאפליקציה, תדרשו להקיש את הסיסמא (קוד PIN), לאחר שתגדירו את הסיסמא הדו שלבית, וואטסאפ תציע לכם להזין את חשבון המייל שלכם, אנו ממליצים לעשות זאת, שכן אם תשכחו את הסיסמא וואטסאפ תוכל לסייע לכם לאפס אותה דרך חשבון המייל שהזנתם, על ידי בקשת הקישור לאיפוס הסיסמא.  

איך מגדירים אימות דו שלבי 

1. היכנסו להגדרות הוואטסאפ ( אייקון בצורת שלוש נקודות אנכיות שנמצא בראש עמוד הצ'אטים) 

צילום: צילומסך

2. לחצו על 'חשבון' > 'אימות דו שלבי'. לאחר מכן יוצע לכם להגדיר קוד PIN לאימות הדו שלבי, אחרי שתקישו את הקוד, תצטרכו לאמת אותו ולהגדיר דואל אלקטרוני אליו תישלח האפשרות לאפס סיסמא במידה ושכחתם את הסיסמה. 

הגדרות חשבון וואטסאפ

הגדרות חשבון וואטסאפ צילום: צילומסך

 3. אחרי שהגדרתם את הסיסמא, החשבון שלכם כרגע מוגן באימות כפול, כך שכדי להיכנס אל חשבון הוואטסאפ יידרש להקיש את קוד הPIN שבחרתם. 

אימות דו שלבי

אימות דו שלבי צילום: צילומסך

חשוב להדגיש, האימות הדו שלבי הוא שלב בסיסי בשמירה על חשבון הוואטסאפ שלכם אך לא השלב האחרון בהגנה עליו, על מנת שתוכלו להגן על החשבון בצורה מקסימלית יש להשתמש באפלקיציית עזר, הכנו עבורכם רשימת אפליקציות שייסעו לכם לשמור על הסיסמאות שלכם: 

1Google Authenticato  אחת מאפליקציות האימות הפופולריות ביותר, אך אין לה גיבויי שחזור מוצפנים אוטומטיים ולא ניתן לנעול את האפליקציה באמצעות קוד גישה או אימות ביומטרי.

21Password אפליקצייה שזוכרת את כל הסיסמאות שלך עבורך, ושומרת אותן בצורה מאובטחות מאחורי סיסמה אחת שרק אתה יודע.

3. Twilio Authy 2-Factor Authentication אפליקצייה שמייצרת אסימונים מאובטחים של אימות דו-שלבי במכשירכם. ועוזרת לכם להגן על החשבון שלכם על ידי הוספת שכבת אבטחה נוספת.

 

האפליקציות,Authy,1Password: ,Google Authenticator,

האפליקציות,Authy,1Password: ,Google Authenticator, צילום: צילומסך