הגל החמישי | "אולי מיליון וחצי אנשים שנדבקו רק באומיקרון"

פרופסור ערן סגל ממכון ויצמן מעריך כי שיא הנדבקים עוד לפנינו, "השבוע אנחנו צפויים להגיע לשיא ולאחריו תחל ירידה", עוד הוסיף כי התרופה הקיימת מורידה את הסיכוי לתחלואה קשה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 16/01/22 10:44 יד בשבט התשפב

הגל החמישי | "אולי מיליון וחצי אנשים שנדבקו רק באומיקרון"
מחלקת קורונה בשערי צדק, צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

התפרצות גל הקורונה החמישי בדמות זן האומיקרון ממשיכה להוביל לשיבושים קשים בשגרת החיים עם הבידודים והבדיקות התכופות. כמעט 40,000 מאומתים חדשים התגלו במהלך סוף השבוע, כאשר ישנם 387 חולים קשים, מתוכם 93 מונשמים. 

פרופסור ערן סגל ממכון ויצמן, התראיין הבוקר (א')  לרדיו 103FM וניבא כי השיא עוד לפנינו. "אם מסתכלים על מספר האנשים שנמצאו מאומתים, ואנחנו לוקחים בחשבון שאנחנו לא מאתרים הרבה מהם, וכנראה נדבקו פי 4-3 אז אנחנו כבר חצינו את המיליון, אולי מיליון וחצי אנשים שנדבקו רק בגל האומיקרון".

בדיקת קורונה

בדיקת קורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עוד הוסיף כי על פי הערכתו, "השבוע אנחנו צפויים להגיע לשיא ולאחריו תחל ירידה. אני חושב שזה המקום לומר שבגלל שאנחנו מגיעים לשיא למעשה השבוע הזה והשבוע הבא הם הכי קריטיים מבחינת הזהירות כי האופי של התפשטות מעריכית הוא כזה שלמעשה בהכפלה האחרונה שייתכן שאנו בעיצומה עכשיו, מספר האנשים שנדבק דומה למספר האנשים שנדבק מתחילת הגל. לכן זה הזמן שהכי חשב להיזהר בו, במיוחד קבוצות הסיכון ומי שלא התחסן או שהחיסון שלו לא בתוקף".

עוד אמר, כי "אנחנו עדיין מנסים לעצור את כל ההדבקות שניתן לעצור וכל מי שמתגלה כחיובי ברור שהוא יכול להדביק את האנשים שבסביבה שלו והדבר הנכון הוא שיהיה בבידוד. אבל זה נכון שבאמת מאז שיש כזו כמות של אנשים שנדבקו היה שינוי במדיניות הבדיקות, כך שאת רוב בדיקות ה-PCR ממקדים בקבוצת הסיכון בגלל ששם יש מה לעשות, יש את התרופה שניתנה להרבה אנשים ומצילה חיים, מורידה את הסיכוי לחלות בתחלואה קשה, אנחנו רוצים לתת אותה לאנשים בקבוצת סיכון, לכן שם הכי חשוב לאתר את המקרים".

(פרסומת של משרד הבריאות להגברת המודעות)