אולמרט ונתניהו בבית המשפט: אולמרט דחה את הצעת השופט, המשפט ימשיך להתנהל

משפחת נתניהו הגישה נגד אהוד אולמרט תביעת לשון הרע על סך 837,000 שקלים לאחר שזה כינה אותם "חולי נפש". במהלך הדיון היום הציע השופט עמית יריב לאולמרט להתמקד בכך שהביע דעה ולא בהצגת עובדה, אולמרט דחה את ההצעה והמשפט ימשיך להתנהל

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 10/01/22 14:10 ח בשבט התשפב

אולמרט ונתניהו בבית המשפט: אולמרט דחה את הצעת השופט, המשפט ימשיך להתנהל
בנימין ויאיר נתניהו, צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90

ראש הממשלה והאסיר לשעבר, אהוד אולמרט, מתראיין בכלי התקשורת השונים ומספק אמירות שנויות במחלוקות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. למשפחת נתניהו נמאס והיא הגישה תביעת לשון הרע נגד אולמרט לאחר שכינה אותם "חולי נפש".

הדיון נפתח הבוקר (ב') בבית משפט השלום בתל אביב. המשפחה תובעת מאולמרט 837,000 שקלים לאחר שכינה אותם בשני ריאיונות בכינוי "חולי נפש". ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, מצידו, לא מתחרט על הכינויים והגיש לבית משפט השלום בתל אביב כתב הגנה.

במהלך הדיון שאל השופט, סגן נשיא בית משפט השלום בתל אביב עמית יריב, את אולמרט: "באילו אמצעים נקטת כשאמרת כי כל רופא פסיכיאטר היה צריך לאשפז את יאיר ושרה נתניהו?". אולמרט השיב: "שמעתי הקלטות של בני המשפחה והתייעצתי עם מומחים שמכירים אותם והעידו בפני על התנהגויות שנכנסות להגדרה של מה שבאופן פופולרי נקרא התנהגויות לא נורמליות מוטרפות".

"צמד המילים 'חולה נפש' אינו בבחינת כינוי גנאי כלל וכלל"

בתחילתו של כתב ההגנה, הזכירו פרקליטיו של אולמרט, אמיר טיטונוביץ ואפרת עקל אזולאי, את הלכת בית המשפט העליון, הקובעת כי מי שמגיש תביעה, מוותר על הפרטיות שלו, ומאחר שהתביעה הוגשה בגין דברי אולמרט, שנגעו ל"מחלת נפש" של המשפחה, "יהיה עליהם להעמיד את עצמם לבדיקה של רופא מומחה פסיכיאטר, אשר ייבחר על-ידי אולמרט, על-מנת שאולמרט יוכל להתגונן בפני התביעה ולהוכיח את האמת שבדבריו".

עוד כתבו הפרקליטים כי "על כל אחד משלושת בני משפחת נתניהו יהיה לגלות את כל המידע ואת כל המסמכים, הנוגעים לבריאותו הנפשית; למצבו הנפשי; לטיפולי הנפש, שהוא עבר ו/או שהוא עובר; לתרופות שהוא נטל ו/או שהוא נוטל, בקשר לענייני הנפש; לאשפוזיו בקשר עם בעיות נפשיות, בישראל ובחו"ל (לרבות באוסטריה, ולרבות כאלה, שדווחו בציבור באופן מטעה); ועוד ועוד".

"מבחינתו, ובוודאי בהקשר הנדון, צמד המילים 'חולה נפש' אינו בבחינת כינוי גנאי כלל וכלל. הוא לא היה מעלה בדעתו להוציא מפיו את צמד המילים הזה, על-מנת לחרף, לבזות ולגדף". עוד הם כתבו: "הוא מוסיף וטוען, כי אדם, הלוקה בנפשו, ראוי לאותו היחס – ואולי ליחס טוב יותר מזה -  לו זוכה מי שאינו לוקה בנפשו". לדבריו, "הלוקה בנפשו הוא אדם ככל האדם, וככל החולים, במחלות כאלה ואחרות, אף הוא ראוי לטיפול הולם וליחס ראוי".


(מה שלא בר שיקום זו מחלת הנפש של נתניהו. נאמר בדקה 21:20)

אולמרט: "הם לוקים בנפשם"

שרה נתניהו הוצגה בכתב ההגנה כמי שעברה טיפולים נפשיים בעבר. "גב' נתניהו עברה טיפולי נפש, במוסדות רפואיים שונים, בישראל ובחו"ל - ויכול שאפילו בסמוך לפני הגשת כתב הגנה זה - כי הדבר הוסתר מן הציבור, וכי הציבור אף הוטעה להאמין, שבעת שגב' נתניהו שהתה באותם מוסדות רפואיים, היא שהתה, למעשה, במקומות אחרים ועברה חוויות אחרות".

על בנימין ויאיר נתניהו, נכתב כי "לאור אופן התנהלותם, במהלך השנים האחרונות, ולאור דעות רציניות, שהובעו בקשר לכך ודברים שפורסמו בקשר לכך, לרבות מפי פרקליטו האישי המנוח של מר נתניהו, ד"ר יעקב וינרוט ז"ל, לנתבע יש יסוד סביר להאמין בכך, שגם מר נתניהו ושגם הבן-התובע זכו לטיפולים נפשיים, ושיש אפשרות סבירה לכך, שגם הם לוקים בנפשם (להפרעות נפשיות רבות קיים, כידוע, קשר גנטי)".

ראש הממשלה לשעבר שישב מאחורי סורג ובריח טען כי דבריו נאמרו כדעה, ולא כעובדה רפואית, והוסיף כי "האדם הסביר ידע, כי הנתבע אינו רופא, כי הוא אינו פסיכיאטר, וכי הוא אינו בעל הכשרה באלה. האדם הסביר הבין, כי דבריו של הנתבע שיקפו את דעתו, וכי אין המדובר בהצגת עובדה רפואית מוצקה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן