לקראת הסדר טיעון? הפרקליטות מוכנה לסגור את תיק 2000 במשפט נתניהו

שבועיים וחצי לסוף כהונתו של מנדלבליט, ופרקליטות המדינה מוכנה לעשות צעד בכיוון נתניהו בכל תיקי האלפים, ואף לסגור את התיק המכונה "תיק נתניהו–מוזס", תיק 2000 | ייתכן שהסדר הטיעון עם נתניהו ייחתם בימים הקרובים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/01/22 16:38 יא בשבט התשפב

לקראת הסדר טיעון? הפרקליטות מוכנה לסגור את תיק 2000 במשפט נתניהו
נתניהו, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

משפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו עודנו נמשך, אולם בשבועות האחרונים מתנהל משא ומתן בין נציגי נתניהו לנציגי הפרקליטות בדך לעסקת טיעון. אתמול דיווח העיתונאי בן כספית כי המגעים שנמשכו זמן רב התפוצצו. העיתונאי גיא פלג פרסם היום (ה') כי נמשכים המגעים בין נתניהו והפרקליטות לגבי עסקת טיעון, וכי בפרקליטות פועלים למשא מתן עם נתניהו, בדבר סגירת תיק 2000.

על פי הפרסום היום, במסגרת המשא ומתן הפרקליטות מוכנה ללכת לכיוונו של נתניהו בכל שלושת התיקים:

  • תיק 1000 המכונה "תיק המתנות" - הפרקליטות מדברת על סעיף של מרמה והפרת אמונים. בניסוח העבירה - הפרקליטות תאפשר להסיר את סעיפי המרמה.
  • תיק 2000 המכונה "תיק נתניהו-מוזס" - הפרקליטות מראה נכונות לסגור את כל התיק. 
  • תיק 4000 המכונה "תיק בזק-וואלה" - הפרקליטות מוכנה לתקן את כתב האישום. כמו כן, בהסדר הטיעון המתוקן שיוגש לבית המשפט, הפרקליטות תאפשר את מחיקת סעיף השוחד, אשר תחתיו יופיע סעיף הפרת אמונים.
מסיים את כהונתו בעוד שבועיים וחצי | מנדלבליט

מסיים את כהונתו בעוד שבועיים וחצי | מנדלבליט צילום: Hadas Parush/Flash90

המגעים לעסקת הטיעון נעשו בסודיות מוחלטת

בתגובה לפרסום של כספית אתמול, מסרו מהפרקליטות כי הם "לא מגיבים כמדיניות לשאלות על שיחות עם סנגורים, בין שהיו כאלה ובין שלא. אין בכך לאשר או להכחיש דבר ממה שנטען". מטעמו של נתניהו לא נמסרה תגובה.

כהונתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צפויה להסתיים בעוד כשבועיים וחצי, והוא מעוניין ב"ניקוי השולחן" וסגירת קצוות פתוחים. 

בשבועות האחרונים, כזכור, נסגרה גם עסקת טיעון עם חבר הכנסת אריה דרעי, יושב ראש ש"ס. במסגרת עסקת הטיעון של דרעי עם מנדלבליט ירוכך הניסוח של עבירות המס ודרעי לא ירצה עונש מאסר או עבודות שירות. דרעי צפוי להתפטר מהכנסת ולא יתנהל דיון קלון בעניינו, מה שיאפשר לו להתמודד בכנסת הבאה.