הגל החמישי משתולל: 48,095 מאומתים אתמול, 65 מונשמים

משרד הבריאות מפרסם הבוקר את נתוני הקורונה, מהם עולה כי אמש נדבקו 48,095 אנשים, מתוכם 283 במצב קשה. נכון להיום ישנם 65 מונשמים | הבוקר נכנס לתוקפו מתווה הבידודים המקוצר

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 13/01/22 10:09 יא בשבט התשפב

הגל החמישי משתולל: 48,095 מאומתים אתמול, 65 מונשמים
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתוני הקורונה: אתמול בוצעו 401,747 בדיקות ברחבי הארץ, וכ-12% מהם היו חיוביות. על פי הנתונים, 48,095 אנשים אומתו אתמול לקורונה. נכון להיום ישנם 283 חולים קשה, בהם 65 מונשמים. הבוקר גם נכנס לתוקפו מתווה הבידודים החדש.

לאחר שהחליטו ביום שלישי האחרון על קיצור הבידוד, היום (ה') ההחלטה נכנסת לתוקפה. בשבועות האחרונים ערך משרד הבריאות בדיקה בקרב כ-80 מאומתי אומיקרון, שכלל בדיקות pcr ובדיקות מיוחדות לגידול הנגיף אחת ליומיים. התוצאות שנאספו עד עתה מראות שהסיכוי לגדל וירוס חי לאחר שבעה ימי מחלה הינו נמוך ועומד על כ-6% (מתוך 15 תרביות שנלקחו לאחר יום 7 רק תרבית אחת הייתה חיובית).

משרד הבריאות מזהיר

מי שאומר לכם שעדיף לכם להידבק – פשוט מסכן אתכם ואת המשפחה שלכם! אנחנו עדים לשיח חסר אחריות ברשתות החברתיות ובקבוצות שונות, לפיו אין טעם לבודד בן משפחה שנדבק בנגיף, שגם ככה כולם ידבקו ו"עדיף כבר לגמור עם זה" ושהאומיקרון קל ביחס לוריאנטים הקודמים. מי שכותב דברים כאלה עושה זאת ללא שום בסיס רפואי ומבלי להכיר את הנתונים לעומק. 

בואו נעשה סדר באמצעות עובדות רפואיות כדי שתוכלו לשמור על עצמכם: הדבקה ללא הגבלה כרוכה במשמעויות רפואיות קשות - המחלה יכולה לגרום למחלה קשה, אשפוז ואף מוות ביחוד בקרב אנשים מבוגרים או כאלה הנמצאים בקבוצת סיכון.  בנוסף המחלה יכולה לגרום לסיבוכים קשים: ילדים שנדבקים עלולים לפתח תסמונת PIMS - תסמונת של  קריסת מערכות הגוף שקורית כחודש לאחר המחלה גם אם היא קלה (1 מכל 1,500 ילדים יפתח תסמונת כזאת).

אחד מכל עשרה נדבקים עלול לפתח תסמונת LONG COVID - סימפטומים ארוכי טווח שנמשכים חודשים ארוכים לאחר המחלה. מדובר על כאבי ראש, חוסר ריכוז, חולשה, אובדן ריח, הפרעות שינה ונשירת שיער. בואו נעבור את הגל הזה באחריות, בהקפדה על הנחיות ובהגנה על כל מי שנמצא בסיכון גבוה.


(תלמידי מכינה מסייעים למד"א בעומסי הבדיקות)