התרסקות המסוק | "רון ניסה לחלץ את החברים שלו"

הקצין שנפצע בהתרסקות המסוק הימי מעל חופי חיפה עדיין מאושפז בבית החולים, אמו סיפרה על מצבו: ""הוא מרגיש מבחינה פיזית סביר, הפגיעה שלו מטופלת. זה גם אחד מהניסים שהיו לנו" | אמש הובאו למנוחות שני הטייסים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 05/01/22 09:16 ג בשבט התשפב

התרסקות המסוק | "רון ניסה לחלץ את החברים שלו"
צילום: דובר צה"ל

סרן רון בירמן, נפצע באורח בינוני, באירוע התרסקות מסוק ימי מדגם "עטלף" ביום שני האחרון. שני אנשי הצוות שהיו איתו, רס"ן חן פוגל ז"ל וסא"ל ארז שחייני ז"ל הובאו למנוחות אמש (ג'), שתי המשפחות ביקשו להימנע מסיקור תקשורתי של הלוויות.

מרינה, אמו של סרן בירמן, התראיינה הבוקר לתוכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וסיפרה על ההתרגשות לקבל את בנה בחזרה, "נס גדול ואנחנו מודים על כך. מודים על מה שקרה".

"אחרי השעה 22:00 עדכנה אותי חברה שלו שקיבלה הודעה מקצין בחיל הים שהייתה התרסקות ורון בסדר. בדיעבד הבנו שהוא היה בלב הים שני קילומטר מהחוף אחרי שניסה להציל את החברים שלו, הוא עדכן אותה אחרי שיצר קשר עם מפקד הטייסת שהוא בסדר. ככה אנחנו הבנו שהוא ניצל".

על פרטי האירוע סיפרה, "המסוק נחת בים, נחיתה מבוקרת. הוא הצליח לחלץ את עצמו בזכות הנהלים והלימודים שהוא עשה, כל מה שהוא למד במהלך ההכשרה שלו. הוא ניסה לאחר מכן לחלץ את החברים שלו הטייסים, הוא היה בטוח שהם ניצלו. הוא ניסה לחלץ אותם כמה פעמים, והבין בסופו של דבר שזה לא יכול לקרות".

על מצבו של בנה, "הוא מרגיש מבחינה פיזית סביר, הפגיעה שלו מטופלת. זה גם אחד מהניסים שהיו לנו. מבחינה נפשית יש לו דרך לעשות, הוא מקבל חיבוק וחיזוק והערכה מחיל הים והמשפחה, חיל האוויר, היו הרבה מפקדים, חיילים, חברים, משפחה איתו ולצידו. כולם תומכים בו וזה מחזק אותו מאוד".

(סרן בירמן בבית החולים)