"מאחל המון כוח ואהבה למשפחות": קצין הסיור שניצל מההתרסקות מספר

מתחקיר ראשוני של התרסקות מסוק העטלף עולה כי תקלה חמורה באחד ממנועי המסוק הכניסה את הצוות למצב של נחיתת חירום. קצין הסיור שניצל, סרן רון בירמן, סיפר על התאונה הקשה ומסר כוח ואהבה למשפחות. "פעלת באומץ לב וקור רוח, אני שמח שאתה בחיים" אמר לו האלוף נורקין

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 04/01/22 20:22 ב בשבט התשפב

"מאחל המון כוח ואהבה למשפחות": קצין הסיור שניצל מההתרסקות מספר
צילום: דובר צה"ל

אירוע קשה התרחש אמש בצפון הארץ, כאשר בסביבות השעה 21:00 התרסק סמוך לחופי חיפה מסוק ימי מדגם "עטלף", עליו היו שלושה אנשי צוות, קצין סיור מוסק ושני טייסים. אנשי צוות המסוק חולצו על ידי לוחמי ילת״ם, לוחמי שייטת 13, לוחמי 669 וכוחות שיטור ימי שהעניקו לטייסים טיפול ראשוני. קצין הסיור נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים רמב"ם. לאחר מאמצי החייאה נקבע מותם של שני הטייסים.

"פעלת באומץ לב וקור רוח"

קצין הסיור שניצל בהתרסקות, סרן רון בירמן, סיפר היום על התאונה ואיחל המון כוח למשפחות הנופלים: "הצלחתי לחלץ את עצמי מהמסוק הטובע, ולאחר מאמצים רבים לחלץ את החברים שלי חולצתי על ידי השיטור הימי. אני מאחל המון המון כוח ואהבה למשפחות", אמר בירמן בדמעות.

היום (ג') ביקרו בבית החולים רמב"ם בחיפה, מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין ומפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה את סרן בירמן אשר נפצע אמש מהתרסקות המסוק. בביקור שוחחו המפקדים עם הפצוע ועם משפחתו והביעו את הערכתם על אופן הפעולה וקור הרוח שהפגין הקצין. "פעלת באומץ לב וקור רוח, אני שמח שאתה בחיים. אתה מקבל טיפול מצויין, תחזור במהרה, מחכים לך בבית וגם בטייסת", אמר מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין.


(צפו בסרן בירמן מדבר)

המצופים הופעלו, אך שני הטייסים לא הצליחו לחלץ את עצמם החוצה

מתחקיר ראשוני של התרסקות מסוק העטלף עולה כי תקלה חמורה באחד ממנועי המסוק הכניסה את הצוות למצב של נחיתת חירום. פרצה שריפה באחד המנועים שגרמה כנראה להפסקת חשמל ולכן לא עבר דיווח בקשר על התקלה. המצופים הופעלו, אך שני הטייסים לא הצליחו לחלץ את עצמם החוצה. המסוק כאמור הגיע היום לחוף וחולץ מהים והוא ייבדק בבסיס תל נוף מחר כשמפקד חיל האוויר הנחה להחזיר את החיל לפעילות למעט מערך העטלף.

הטייסים לא הצליחו לחלץ את עצמם. קצין הים הבין את גודל האירוע וחזר לחלץ את הטייסים. הוא התקשר בנייד שלו למפקד הטייסת בנייד שלו לאחר שנכשל בהוצאת הטייסים. הוא התקשר למפקד הטייסת שניסה להרגיע אותו בשיחה וביקש ממנו לשמור על עצמו. מי שחילץ אותו זה מסוק מאותה טייסת – מסוג עטלף.

הטייסים הצליחו להביא את המסוק למצב נחיתה בים וכך בעצם הקצין הצליח לחלץ את עצמו כשהוא פצוע בינוני. הקצין שניצל סיפר כי הוא ראה עשן שנכנס למסוק ואז חושך ואז המסוק נפל. חשוב לציין כי נחיתת ציוף בים היא מפעילה את המצופים, המערכת תופעלה וזה מה שאפשר לו לצוף פרק זמן מסוים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן