מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר: "בתום הגל הזה מרבית הישראלים יהיו או מחלימים או מחוסנים"

אמש כונסה מסיבת העיתונאים של ראש הממשלה ובה הוא פירט את המשך המאבק בהתפשטות האומקירון. בראיון הבוקר אומר מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר כי בתום הגל הזה רובנו נהיה מחוסנים או מחלימים. על החיסון הרביעי אומר לוי: "הוא כנראה לא יגרום לסיבוכים אחרים ממה שראינו עד כה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 03/01/22 08:12 א בשבט התשפב

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר: "בתום הגל הזה מרבית הישראלים יהיו או מחלימים או מחוסנים"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נגיף הקורונה חוזר לחיינו שוב, בפעם החמישית, בגרסתו כ"אומיקרון". אמש (א') כינס ראש הממשלה נפתלי בנט מסיבת עיתונאים והודיע על מספר צעדים, ביניהם מתן תו ירוק זמני למשך 30 ימים למי שהתחסן חיסון ראשון בלבד נגד הקורונה, אישור מתן מנת חיסון רביעית לבני שישים ומעלה ולצוותים הרפואיים ועל פטור מבידוד מחוסנים מגיל 5 ומעלה שנחשפו למאומת לאחר שנבדקו ונמצאו שליליים.

‏מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ' חזי לוי, אמר בריאיון לרשת ב' הבוקר (ב'): "בתום הגל הזה מרבית הישראלים יהיו או מחלימים או מחוסנים. רואים שבדרום אפריקה התחלואה הגיעה לשיא ועכשיו היא הולכת ויורדת".

לגביי החיסון הרביעי אמר לוי: "החיסון הרביעי עשוי להוריד את מספר החולים הסימפטומטיים, המאושפזים והחולים במצב קשה. הוא כנראה לא יגרום לסיבוכים אחרים ממה שראינו עד כה". כאמור, אמש אישר בנט את החיסון הרביעי לבני שישים ומעלה ולצוותים רפואיים.

מאיר בן שבת הזהיר מפני קריסת מערכת הבריאות

בטור שמתפרסם הבוקר בישראל היום פורש ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, מאיר בן שבת, את המלצותיו לבלימת התפשטות האומיקרון. "גל האומיקרון מתרומם בעוצמה למול פנינו. ארגון הבריאות העולמי (WHO) התריע לאחרונה מפני האפשרות כי ההתפשטות המהירה של הזן תוביל את מערכות הבריאות לסף קריסה", כותב בן שבת.

א. צמצום/הפחתת התחלואה הקשה.
ב. הבטחת יכולת מערכת הבריאות, על כל מרכיביה, להתמודד עם היקפי התחלואה הצפויה. כלומר: למנוע מצב של אי ספיקה.
ג. הבטחת הרציפות התפקודית של המערכים החיוניים במדינה ובמשק.

בנט: "קנינו זמן יקר וניצלנו אותו היטב"

במסיבת העיתונאים אתמול (א') אמר בנט: "המדיניות שלנו ראשונים בעולם בבוסטרים הצילה את ישראל. התמותה בישראל היא הנמוכות בעולם. אני קורא לכל מי שזכאי להתחסן במנה הרביעית ללכת ולעשות זאת". 

ו"נערכנו לגל האומיקרון לפני כולם, קנינו זמן יקר וניצלנו אותו היטב. ביצענו רכש תרופות ונערכנו עם בתי החולים. מעריך שעד סוף השבוע נחצה את רף ה-20 אלף מאומתים ליום ובשיא של הגל ייתכן שנעבור גם את ה-50 אלף מאומתים ביום. מספרים גבוהים מאוד, הבשורות הטובות הן שלמדנו מהעולם שאם אתה מחוסן כנדרש, אתה מוגן במידה רבה ממחלה קשה גם אם תידבק", הוסיף.


(מסיבת העיתונאים אתמול)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן