התפשטות האומיקרון בנט בתחזית קשה: "יהיו עשרות אלפי מאומתים ביום כבר בזמן הקרוב"

מנתוני משרד הבריאות עולה כי ביממה האחרונה אומתו לקורונה 4,197 ישראלים, שיעור בדיקות הקורונה החיוביות עומד על 4.57% | ראש הממשלה: "מצב של עשרות אלפי מאומתים ביום - אלה מספרים שהעולם לא הכיר וגם אנחנו לא הכרנו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/01/22 11:18 כט בטבת התשפב

בנט בתחזית קשה: "יהיו עשרות אלפי מאומתים ביום כבר בזמן הקרוב"
מתחם בדיקות בירושלים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בזמן שהממשלה בראשות נפתלי בנט מנסה להיאבק בו, זן האומיקרון ממשיך להתפשט בישראל. משרד הבריאות פרסם הבוקר (א') את נתוני התחלואה העדכניים, ומהם עולה כי מקדם ההדבקה ממשיך לעלות ועומד הבוקר על 1.84. ביממה האחרונה אומתו לנגיף הסיני 4,197 ישראלים. שיעור בדיקות הקורונה החיוביות עומד על 4.57% מתוך 92,503 אלף בדיקות שנערכו אתמול. 

צילום: ללא

ב-24 השעות האחרונות מת אדם אחד מהנגיף, ומאז פרוץ המגפה בישראל מתו 8,244 בני אדם. בבתי החולים מאושפזים 200 נדבקים, מהם 110 חולים במצב קשה, 45 במצב קריטי ועוד 37 מונשמים. 4,240,819 ישראלים התחסנו במנה השלישית של החיסון נגד קורונה, 5,917,690 התחסנו בשתי מנות ו-6,559,978 התחסנו במנה אחת בלבד.

על פי מודל הרמזור, 42 רשויות נוספו לצבע האדום, ובסך הכול בישראל ישנן 82 רשויות אדומות: 24 רובעים, 29 ערים ו-29 יישובים. בנוסף, בישראל ישנן 100 ערים כתומות ו-193 ערים צהובות. 

בנט: "יהיו עשרות אלפי מאומתים ביום כבר בזמן הקרוב"

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר, בפתח ישיבת הממשלה, לזן האומיקרון והתפשטותו בישראל. "כולנו כבר מרגישים את העלייה בהידבקות ואנחנו צפויים לראות הכפלה, ואז הכפלה של הכפלה בימים הקרובים. ככה זה עובד. שיהיה ברור, גם אם יש מי מאיתנו שמעדיף להדחיק - בקרוב מאוד הוא כבר לא יוכל. יהיו עשרות אלפי מאומתים ביום כבר בזמן הקרוב". 

"מערכת הבריאות בעבודה עם שאר מערכות המדינה, נערכת לגל הזה תוך מעקב צמוד אחר ההתנהגות של האומיקרון מדרום אפריקה, ארצות הרבית ואירופה. אנחנו מסתכלים עליהם ולומדים יותר כל יום ומיישמים לקחים מניסיונם של אחרים. זה מה שהזמן שהרווחנו קנה לנו, אפשרות לראות את העתיד". 

בנט אמר כי האומיקרון יצר מצב חדש לבתי החולים: "המטרה שלנו היא תמיד אותה מטרה. לאפשר כלכלה מתפקדת ככל האפשר תוך שמירה על הפגיעים ביותר בתוכנו. המדיניות והצעדים שננקוט יותאמו למצב התחלואה ויכולת הספיקה של בתי החולים. במקביל לעומס הצפוי בבתי החולים, צריך לזכור, שגם מצב של עשרות אלפי מאומתים ביום, הוא קשה מאוד לניהול מבחינה לוגיסטית. אלה מספרים שהעולם לא הכיר, וגם אנחנו לא הכרנו". 

לסיום התייחס בנט בעומסים הנרשמים במתחמי הבדיקות: "אנחנו רואים, למשל, עומס כבד בבדיקות ואנחנו פועלים ברגעים אלה למצוא פתרונות. לסיכום, הסערה מגיעה אלינו בימים אלה ממש. יהיה קשה, אבל בהתנהגות נכונה ואחראית, ביחד, אנחנו נצלח אותה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן