התפשטות האומיקרון: עושים סדר בהנחיות הממשלה החדשות

אמש כונסה מסיבת עיתונאים מיוחדת של ראשי משרד הבריאות, בה בין היתר הם הודיעו על פתיחת מבצע החיסון הרביעי לזכאים. הגבלות חדשות נכנסו לתוקפן: עטיית מסכה בשטח פתוח בהתהקלות מעל 50 אנשים, וכן תו ירוק באירועי תרבות ובתי כנסת בשטח פתוח מעל 100 אנשים

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 31/12/21 08:10 כז בטבת התשפב

התפשטות האומיקרון: עושים סדר בהנחיות הממשלה החדשות
תפילה בשטח פתוח בתחילת ימי הקורונה. ארכיון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע התפשטות האומיקרון בישראל, ראשי משרד הבריאות ערכו אמש (ה') מסיבת עיתונאים מיוחדת. במהלכה הם הודיעו על פתיחת מבצע החיסונים הרביעי לזכאים וכן על הגבלות חדשות. כרגע רק מדוכאי חיסון זכאים לקבלת החיסון הרביעי.

הורוביץ: "אנחנו מגבשים החלטות שהן רק רלוונטיות ולגיטימיות"

"האומיקרון שונה מהגלים הקודמים והוא מצריך צעדים שונים, צריך לשנות תפיסה. אנחנו לא מדברים במונחים של הקלות או גזרות, אנחנו פועלים מול אזרחים ומסתכלים על הנתונים והמציאות בשטח ופועלים מתוך ראייה מפוכחת ופרגמטית. אנחנו מגבשים החלטות שהן רק רלוונטיות ולגיטימיות. שינינו את מדיניות הבידודים כך שמי שמחוסן ונחשף למאומת - לא ייכנס לבידוד מלא", אמר הורוביץ.

"אנחנו מוכנים למספרי הדבקה גבוהים, זה קורה בכל העולם וגם כאן. הרווחנו זמן יקר בזכות פעולות שקולות. זה לא אומר שאפשר להיות שאננים, כולנו מקווים שיגיעו מחקרים אופטימיים אבל אי אפשר להתייחס לאומיקרון בקלות ראש".

הגבלות הקורונה החדשות

החמרת חובת עטיית מסכות: חלה חובת עטיית מסכה בהתקהלות מעל 50 אנשים בשטח פתוח. בנוסף, הוחלט על תו ירוק באירועי תרבות ותפילה בשטח פתוח מעל 100 משתתפים, במקום 1000 איש. ההגבלות נכנסו לתוקף בהתאם לצו מנכ"ל משרד הבריאות שנחתם אתמול (ה'), ועדת החוקה תדון בהם בתחילת השבוע הבא.


(מסיבת העיתונאים אמש)